середу, 15 червня 2016 р.

ОНОВЛЕННЯ ЗМІСТУ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ ДЛЯ УЧНІВ 1-4 КЛАСІВ

З 06.06.2016 року розпочалось обговорення навчальних програм з метою внесення пропозицій щодо їх удосконалення.
Колектив вчителів початкових класів м.Тернополя теж долучився до цієї роботи.
Ми надіслали свої пропозиції на соціальну он-лайн платформу EdEra  для оновлення змісту навчальних програм.

 

  Пропозиції до програми з природознавства
 1. Програми з Природознавства для 1-4 класів перенасичені інформацією. Наукові статті у підручниках, слова-терміни є важкими для сприймання і запам’ятовування учнями. Пропонуємо підбирати статті, які відповідатимуть віковим особливостям дитини. 
2. Спростити програму для 1 класу. Роботу над проектами перенести у 3-4 класи, а замість них проводити уроки-екскурсії, уроки-спостереження з вивчення природи рідного краю.
 3. Тему «Дослідження замерзання води» у 2 класі вилучити. 
4. Тему «Горизонт. Основні сторони горизонту» перенести у 3 клас. 
5. З розділу «Гірські породи» (3 клас) вилучити тему поняття про гірські породи. Залишити тему «Корисні копалини» (діти погано розрізняють поняття «гірські породи» і «корисні копалини»). 
6. Збільшити кількість годин на вивчення «Корисних копалин». 
7. З теми «Повітря» вилучити терміни «теплопровідність» і «пружність повітря». 
8. З темами про тіло людини варто ознайомити учнів оглядово, натомість долучити більше інформації про вміння берегти себе, своє здоров’я та здоров’я оточуючих. У програму для 3 класу включити тему про нервову систему людини (оглядово). 
9. В розділах ‘’Вода’’, ‘’Сонце…’’ дати більше інформації про невичерпні джерела енергії, пошук альтернативних джерел енергії, вміння ними користуватися. 
10. Надзвичайно важливим та актуальним є навчити учнів економно використовувати воду, електроенергію, тепло. Саме для цих тем обов’язковим є впровадження проектних технологій.

Пропозиції учителів початкових класів Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. №3 з поглибленим вивченням іноземних мов щодо оновлення змісту програми «Літературне читання» 
 У розділах «Коло читання» 
1) вважаємо за необхідне змінити перелік українських авторів, твори яких пропонуються для вивчення учнями, наповнивши його сучасними. Адже сьогодні вже склалася ціла когорта письменників, яким вдається поєднати в тексті цікавий пізнавальний матеріал із пригодницьким сюжетом: Зірка Мензатюк, Іван Андрусяк, Леся Воронина, ВолодимирРутківський, Галина Малик, Сашко Дерманський та ін. Твори, які діти читають із бажанням і цікавістю, а не примусово, можна використати для того, щоб повернути дитину обличчям до книги; 
2) щоб прищепити любов до читання, можна зменщити кількість класиків, замінивши їх сучасними найкращими авторами (українськими та зарубіжними - в перекладі), твори яких цікавіші та зрозуміліші дітям молодшого шкільного віку. До класиків можна повернутися в старших класах, коли учні будуть готові до їх правильного сприйняття; 
3) зменшити кількість віршованих творів, збільшити кількість прозових творів; 
4) для ознайомлення ввести жанр «фантастика», який є дуже популярним серед дітей; 
5) зменшити кількість російських письменників, показавши дітям, що у світі є багато чудових авторів, перекладених українською мовою;
 6) замінити народні казки, які дітям відомі ще з дитячого садка.
 У розділі «Засоби художньої виразності, емоційно-оцінне ставлення читача до змісту твору» (Програма 3 клас) 
1) вилучити «учень(учениця) уміє знаходити у тексті самостійно епітети, метафори», оскільки це завдання важке для учнів 3 класу; 
2) залишити таке формулювання: «учень(учениця) уміє знаходити у тексті самостійно порівняння, за допомогою вчителя - епітети, метафори (без вживання терміну)». 
У розділі «Розвиток творчої діяльності учнів на основі прочитаного» (Програма 3 клас) 
1) перенести у 4 клас формулювання «уміє складати твори за власними спостереженнями; малюнками»