Колектив вчителів початкових класів м.Тернополя теж долучився до цієї роботи.
Ми надіслали свої пропозиції на соціальну он-лайн платформу EdEra для оновлення змісту навчальних програм.
Пропозиції до програми з природознавства
1. Програми з Природознавства для 1-4 класів перенасичені інформацією.
Наукові статті у підручниках, слова-терміни є важкими для сприймання і
запам’ятовування учнями. Пропонуємо підбирати статті, які
відповідатимуть віковим особливостям дитини.
2. Спростити програму для 1 класу. Роботу над проектами перенести у 3-4
класи, а замість них проводити уроки-екскурсії, уроки-спостереження з
вивчення природи рідного краю.
3. Тему «Дослідження замерзання води» у 2 класі вилучити.
4. Тему «Горизонт. Основні сторони горизонту» перенести у 3 клас.
5. З розділу «Гірські породи» (3 клас) вилучити тему поняття про гірські
породи. Залишити тему «Корисні копалини» (діти погано розрізняють
поняття «гірські породи» і «корисні копалини»).
6. Збільшити кількість годин на вивчення «Корисних копалин».
7. З теми «Повітря» вилучити терміни «теплопровідність» і «пружність
повітря».
8. З темами про тіло людини варто ознайомити учнів оглядово, натомість
долучити більше інформації про вміння берегти себе, своє здоров’я та
здоров’я оточуючих. У програму для 3 класу включити тему про нервову
систему людини (оглядово).
9. В розділах ‘’Вода’’, ‘’Сонце…’’ дати більше інформації про невичерпні
джерела енергії, пошук альтернативних джерел енергії, вміння ними
користуватися.
10. Надзвичайно важливим та актуальним є навчити учнів економно
використовувати воду, електроенергію, тепло. Саме для цих тем
обов’язковим є впровадження проектних технологій.
Пропозиції
учителів початкових класів Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ
ст. №3
з поглибленим вивченням іноземних мов
щодо оновлення
змісту програми «Літературне читання»
У розділах «Коло читання»
1) вважаємо за необхідне змінити перелік українських авторів, твори яких
пропонуються для вивчення учнями, наповнивши його сучасними. Адже
сьогодні вже склалася ціла когорта письменників, яким вдається поєднати в
тексті цікавий пізнавальний матеріал із пригодницьким сюжетом: Зірка
Мензатюк, Іван Андрусяк, Леся Воронина, ВолодимирРутківський, Галина
Малик, Сашко Дерманський та ін. Твори, які діти читають із бажанням і
цікавістю, а не примусово, можна використати для того, щоб повернути
дитину обличчям до книги;
2) щоб прищепити любов до читання, можна зменщити кількість класиків,
замінивши їх сучасними найкращими авторами (українськими та зарубіжними -
в перекладі), твори яких цікавіші та зрозуміліші дітям молодшого
шкільного віку. До класиків можна повернутися в старших класах, коли
учні будуть готові до їх правильного сприйняття;
3) зменшити кількість віршованих творів, збільшити кількість прозових
творів;
4) для ознайомлення ввести жанр «фантастика», який є дуже популярним
серед дітей;
5) зменшити кількість російських письменників, показавши дітям, що у
світі є багато чудових авторів, перекладених українською мовою;
6) замінити народні казки, які дітям відомі ще з дитячого садка.
У розділі «Засоби художньої виразності, емоційно-оцінне
ставлення читача до змісту твору» (Програма 3 клас)
1) вилучити «учень(учениця) уміє знаходити у тексті самостійно епітети,
метафори», оскільки це завдання важке для учнів 3 класу;
2) залишити таке формулювання: «учень(учениця) уміє знаходити у тексті
самостійно порівняння, за допомогою вчителя - епітети, метафори (без
вживання терміну)».
У розділі «Розвиток творчої діяльності учнів на основі
прочитаного» (Програма 3 клас)
1) перенести у 4 клас формулювання «уміє складати твори за власними
спостереженнями; малюнками»