вівторок, 27 грудня 2016 р.

Виготовлення новорічної іграшки

    

КОНСПЕКТ УРОКУ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ У 2 КЛАСІ

           Підготувала

вчитель початкових класів ТЗОШ № 20

 СТРІЛЬЧУК ЗОРЯНА БОГДАНІВНА

Тема. Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна ялинка.


Мета: ознайомити учнів із процесом виготовлення новорічної іграшки,    
удосконалити навички роботи з папером; розвивати конструктивні  
здібності, фантазію; формувати навички співпраці; виховувати охайність.
Обладнання: демонстраційний матеріал — зразок новорічної іграшки;
сніжинка; плакат із кросвордом; для індивідуального користування —
альбом, нитки; ножиці, клей; малюнки хвойних дерев, правила роботи з
ножицями, шишки хвойних дерев, зріз ялини, книжка «Чарівні історії Діда
Мороза»,відео «Новий рік в різних країнах», мікрофон.
Хід уроку
І. Організація класу.
- Сьогодні ви  помандруєте у казку. А допоможуть вам у цьому оченята, які вміють дивитись і бачити, вушка, які вміють слухати і чути та ваші умілі рученята.
ІІ . Актуалізація опорних знань учнів.
Відгадайте  кросворд.   Яке свято наближається?
1) Зірка ніжна, сніжно-біла
На рукав мені злетіла.
Поки ніс її сюди
Стала краплею води. (Сніжинка)
2) Хто малюнок на вікні
Уночі зробив мені? (Мороз)
3) На дворі — мороз і сніг,
А ніжкам дуже тепло в них! (Валянки)
4) Стало біло навкруги —
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Воду сковую в льоди.
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я — … (зима).
5) В нас зимою білим цвітом
Сад зацвів, неначе літом. (Іній)
6) Плету хлівець на четверо овець,
А на п’яту — окремо. (Рукавичка)
7) Я падаю на ваші хати,
Я білий-білий, волохатий.
Я прилипаю вам до ніг.
І називаюсь просто… (сніг).
8) Я — вода, тільки тверда. (Крига)                            НОВИЙ РІК
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
— Сьогодні на уроці ми дізнаємося, як святкують Новий рік у різних країнах. Навчимося виготовляти новорічну іграшку.
ІV. Робота над темою уроку.
1.     Перегляд відео « Як святкують Новий рік у різних країнах».
-         Ось з цією сніжинкою ми вирушимо у подорож країнами, дізнаємося, як святкують Новий рік.
2.     Гра «Мікрофон».
-         У якій країні ви б хотіли побувати?
(На дошці записані назви країн: Японія, Італія, Німеччина, Україна.)
— Сніжинка полетіла до Японії.
У Новорічну ніч там дзвонять дзвони. Вони відстукують тільки 108 разів.
У цей час всі діти зайняті малюванням. Кожен малює те, що хотів би отримати у подарунок. Цей малюнок необхідно покласти під подушку, а потім заснути. Потрібно встигнути і зробити це якраз на 108-й удар.
Тепер сніжинка летить до Італії. (Учитель переносить сніжинку.)
У Новорічну ніч там викидають увесь розбитий посуд, старі меблі. Говорять, що це приносить багатство. До дітей прилітає чарівниця Бефані та біля кожного ліжка залишає новорічний подарунок.
Але шкода гарного розбитого посуду!
— Подивіться, наступна країна — Німеччина. Наша сніжинка полетіла туди. (Учитель перевішує сніжинку.)
Перед Новим роком там можна зустріти на вулицях Сажотруса. Велике щастя — доторкнутися до нього та забруднитися сажею! До свята роблять монети, на яких зображена дитина, яка сидить на свині. Німці вважають, що свиня — це символ благополуччя.
                                   Реклама книги  « ЦІКАВІ ІСТОРІЇ ДІДА МОРОЗА»
— Ну, а тепер ми повертаємось до нашої країни — рідної України.
Чим відрізняється святкування Нового року в Україні від інших країн?
(Учні називають: приходять на свято Дід Мороз та Снігуронька; подарунки діти знаходять під ялинкою у Новорічну ніч.)
— Однією з новорічних традицій є прикрашання ялинки.
У давні часи люди обожнювали природу і вірили в існування духів, що живуть, переважно, в лісах на хвойних деревах. Вважалося, що саме надприродні лісові істоти викликають люті морози, насилають хуртовини і заплутують мисливців, а особливо сміливо духи ведуть себе довгими грудневими ночами. І тому, щоб уберегти себе і своє майно від витівок лісових істот, люди намагалися всіляко задобрити їх: прикрашали ялинки різними плодами і частуваннями, виголошували спеціальні змови і здійснювали таємничі обряди. До того ж, вічнозелена ялинка здавна символізувала саме життя. 
Згодом почали прикрашати ялинку в оселі. На ній розвішували різні іграшки та гірлянди.
3.     Фізкультхвилинка «ЯЛИНКА».
4. Бесіда.
- Які ви знаєте хвойні дерева?
- Чому вони називаються хвойним?
- Що ви знаєте про модрину?
- Розгляньте шишки хвойних дерев.
- Розгляньте зріз дерева та спробуйте визначити вік по кільцях.
V. Аналіз зразка виробу.
VІ. Інструктаж.
Перегляд ВІДЕО
Учні разом із учителем повторюють правила безпечної праці під час користування ножицями та клеєм ( За малюнками)
VІІ . Практична робота.
Звучать дитячі пісні.
Пальчикова гімнастика  « ЯЛИНКА».
 У ялинки вниз гілки,
     Листя гостре як голки.
     Ми ялинку прикрашаєм,
     Шишки й іграшки чіпляєм.
Учні продовжують виконувати практичну роботу. Вчитель нагадує про необхідність співпраці.
VІІ . Підсумок уроку.
Улаштовується виставка робіт. Аналіз дитячих виробів.
Інсценізація вірша О.Олеся « ЯЛИНКА»
ІХ. Прибирання робочих місць.




МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ 

Відео: "Як святкують Новий рік у різних країнах світу"

           
Фізкультхвилинка "Ялинка"
     

Немає коментарів:

Дописати коментар