середу, 6 березня 2019 р.

МНОЖИННИЙ ІНТЕЛЕКТ:ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ або ЯК ЗРОЗУМІТИ ДИТИНУ


"Метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини,її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіфологічних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості".
                                                                 
 З Державного стандарту початкової  освіти. 
Теорія множинного інтелекту американського психолога Говарда Гарднера розкриває один з можливих способів індивідуалізації освітнього процесу. Ця теорія отримала всесвітнє визнання як одна з найбільш новаторських теорій пізнання інтелекту людини. Теорія множинного інтелекту підтверджує те, з чим педагоги мають справу щодня: люди мислять і вчаться багатьма різноманітними способами.
Відповідно до теорії множинного інтелекту  людина має не єдиний, так званий «загальний інтелект», а низку інтелектуальних здійбностей, які складають вербальний, логіко-математичний, візуальний, кінестатичний, міжособистісний, внутрішньоособистісний, музичний, натуралістичний та екзистенціальний види інтелекту. Кожний із цих типів інтелекту має свою структуру, функції, мову і тому є особливим потенціалом для розвитку особистості.
27 лютого 2019 року на базі ТНВК № 35 відбулось засідання  ІНТЕРАКТИВНОЇ ШКОЛИ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ з теми «Множинний інтелект: індивідуалізація освітнього процесу або як зрозуміти дитину».
У практикумі взяли участь керівники шкільних методичних об’єднань. Учасники заходу мали можливість ознайомитися і визначити на практиці всі типи інтелекту, способи застосування теорії у школі та поміркувати над тим, як зробити,   щоб освітній процес  був більш ефективним  та зберегти при цьому постійний інтерес та ентузіазм дітей до навчання.

Корисною, емоційно цікавою та змістовно насиченою була  практична робота в групах над створенням колективного проекту  (з використанням різних типів інтелекту).
На завершення заходу психолог ТНВК №35 Ханенко С.В.  провела короткі вправи на релаксацію.
Щира вдячність директору ТНВК №35 Кусяк О.Р., заступнику директора Єрьоменко А.М., методисту Савчук Н.Б.  та вчителям ТНВК № 35 за допомогу в організації та проведенні ІШСВ.
 РЕКОМЕНДАЦІЇ
1.    В освітньому процесі враховувати різні стилі навчання  учнів.
2.  Визнати,   що   інтелект  різноманітний  та багатогранний.
3.   Давати   учням  змогу розвивати   власні   інтереси та уміння, творчі здібності.
4.    Пристосовувати навчальний графік до різного темпу, за яким вчаться учні.
5.    Залучати дітей до групових форм роботи.
6. Урізноманітнювати процес навчання (навчання через гру, тематичні дні, тижні, навчання за запитами дітей).
7.    Розвивати  здатність самостійно опанувати навчальний матеріал.
8. Оцінювати успішність учнів так, щоб сприяти особистому розвитку і досягненням.
     9. Тісніше співпрацювати з батьками з метою глибшого розуміння інтересів та нахилів учнів.
10. Використовувати різні способи застосування теорії множинного інтелекту:
-               індивідуальні проекти;
-               групові проекти;
-  центри  за типами інтелекту (читання, письма, математики тощо).






























Немає коментарів:

Дописати коментар