четвер, 31 жовтня 2019 р.

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИХОВАТЕЛЯ ГПД ЗАСОБАМИ ГУМАННОЇ ПЕДАГОГІКИ


Особливого    значення в реформуванні освіти набуває гуманізація освітнього процесу. Гуманна педагогіка – це та, яка може наблизити дитину до пізнання самих себе. Обов’язок педагога дати дитині радість пізнання. Учитель – творець, який дозволяє дитині відкрити самого себе.
 Дитинство – це ніби «кошик допомоги», з якого ми черпаємо знання і вміння протягом усього життя. Як   наповнити цей кошик, не пошкодивши жодної грані тендітної дитячої душі? Як привити паростки любові, мудрості, людяності?

В атмосфері світла, добра, щирості 30 жовтня 2019 р. на базі ТНВК ШПЛ № 2 відбувся методичний захід вихователів ГПД , мета якого – напрацювання моделі дієвого сучасного виховання молодших школярів на засадах гуманної педагогіки.
Обовязкова умова cемінару-супутника – інтерактивна участь у ньому усіх присутніх. 

Після «листопада побажань» один одному усі присутні долучилися до складання пазлів – складання уривка із відомого твору американського письменника Дж.Д. Селінджера «Ловець у житі», присвяченого вихованню особистості.


Працюючи в групах, педагоги склали і записали у карту «Сім заповідей вихователя ГПД»; розв’язували проблемні ситуації із шкільного життя.
У ході семінару учасники з’ясували,  на яких ціннісних орієнтирах ґрунтується реалізація мети початкової освіти (Держстандарт початкової освіти), осмислили сучасні виклики виховання та його головні засади, визначили чіткі пріоритети у вихованні особистості дитини із сформованими компетентностями (Програма «Нова українська школа» у поступі до цінностей).
Завершився захід відеопрезентацією практичного досвіду вихователів ГПД ТНВК ШПЛ №2, спрямованого на впровадження в практику роботи ідей особистісно орієнтованого, компетентнісного та гуманного підходів до освітнього  процесу.
Проведений семінар, на думку всіх його учасників (вправа «Дерево успіху»), сприятиме підвищенню компетентності педагогів у  розвитку вербальних і невербальних способів спілкування, осмисленню взаємодії з учнями та їх батьками з позицій партнерства та  гуманізму.




























РЕКОМЕНДАЦІЇ
гуманно зорієнтованому педагогу
Любіть дітей.
Будьте  відкриті, доступні для кожної дитини.
Надайте кожній  дитині  можливість  ділитися своїми думками, почуттями.
Будьте відверті у своїх поглядах.
 Демонструйте дітям довіру до них.
Не принижуйте  дитячої  гідності.
Відчувайте внутрішній світ кожної дитини.
Цікавтеся життям дітей.
Надавайте  реальну  допомогу  та  забезпечуйте  педагогічну підтримку.
Підтримуйте,     розвивайте   й      стимулюйте       природний потенціал дитини.
Визнавайте  унікальність і неповторність кожної особистості, не порівнюйте дітей.
Спирайтеся на сильні, позитивні якості особистості дитини.
Робіть   акцент    на   загальнолюдські   цінності   (милосердя, доброту,  чуйність, працелюбність та ін. ).


Немає коментарів:

Дописати коментар