середа, 13 травня 2020 р.

ЯК ОРГАНІЗУВАТИ ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ З ПЕРШОКЛАСНИКАМИ



Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків. Запровадження надзвичайної ситуації через карантин не залишають нам вибору – потрібно терміново, прискорено та екстремально підвищувати свою кваліфікацію і опановувати цифрову грамотність для дистанційного навчання своїх учнів. Тим паче, що розвиток ситуації в світі дає зрозуміти, що в таких умовах працюватимемо і надалі.
Один з найбільших викликів  – організація дистанційного навчання для найменших школярів, у яких дуже низький рівень готовності до самостійної роботи. Тому підготовку вчителів початкових класів, які працюватимуть у новому навчальному році, потрібно розпочинати заздалегідь. Саме з цією метою 13 травня 2013 р. проведено вебінар з даної теми з учителями майбутніх перших класів.
     Під час роботи вебінару обговорювались питання:
    *  Про виклики сучасного життя.
    *  Огляд технологій дистанційного навчання з учнями першого класу
          Вчительські родзинки для забезпечення навчання на відстані.
З досвідом роботи ділились вчителі 1-их класів: 
Цибульська Світлана Анатоліївна, вчитель-методист, Заслужений вчитель України, ТСШ № 3;
Галущак Ірина Ярославівна, вчитель вищої категорії, тренер НУШ, ТЗОШ № 14.



                                    Стислий огляд вебінару.
·        Обмін враженнями від роботи в дистанційному режимі.
·        Законодавча база як основа для реалізації дистанційного навчання (Додаток 1):
-         дистанційне навчання відбувається тільки через мережу Інтернет;
-         дистанційне навчання поєднує не тільки інформаційно-комунікаційні, але й психолого-педагогічні технології
·        Мотивація, взаємодія всіх учасників освітнього процесу.
·        Первинна комунікація вчителя з батьками ( підготовка до організації роботи, створення чітких правил спілкування, налагодження успішної співпраці – педагогіки партнерства).
·        Опрацювання змісту навчальних програм, оптимізація календарно-тематичного планування (Вибір найголовнішого, комбінування тем).
·        Вибір онлайн-інструментів (Додаток 2):
-         найголовніший критерій – відповідність поставленим методичним цілям;
-         урахування універсальності, доступності інструментів, зрозумілості інтерфейсу;
-         мінімізація платформ;
-         дотримання інформаційної безпеки.
·        Вчительські родзинки.
-         Створення онлайн-уроків (Розклад уроків, режим роботи; поєднання цифрових завдань, роботи з підручником і зошитом; проведення пояснень з ілюструванням прикладів, відео, анімацій, інтерактивних та інтегрованих завдань; міні-ранкових зустрічей, нейрогімнастичних вправ; забезпечення зворотнього зв’язку з учнями, здійснення формувального оцінювання).

ПЕРЕГЛЯНУТИ ПРЕЗЕНТАЦІЮ

ДОДАТОК 1.
ЗАКОНОДАВЧА БАЗА

1. Закон України  "Про освіту"
2.Закон України " Про повну загальну середню освіту"
3. Положення про інституційну форму здобуття повної загальної середньої освіти
4. Положення про дистанційне навчання
          5. Зміни до Положення про дистанційне навчання       
          
                                                                 ДОДАТОК 2.
                                                   КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
          
           1. Підручник для вчителів "Організація дистанційного навчання в школі. Методичні рекомендації"

             2. 35 інструментів для дистанційного навчання - добірка НУШ

             3. Як розробити дистанційний урок для 1-2 класів
            
РЕКОМЕНДАЦІЇ

1.     Опрацювати нормативні документи ; 
      посібник для вчителів з організації дистанційного навчання
                         в школі «Методичні рекомендації  щодо організації 
                           дистанційного навчання»  (А.Лотоцька, О.Пасічник).
                      2.     Організувати первинну комунікацію з батьками з   
                          організаційних питань.
3.     Створити чіткі правила спілкування з батьками, обговорити правила навчання, розклад уроків, режим роботи тощо.
4.     Продіагностувати готовність учнів.
5.     Скоригувати календарно-тематичне планування.
6.     Здійснити вибір засобів організації дистанційного навчання.
7.     Дотримуватися критеріїв вибору:
-         відповідності поставленим методичним цілям;
-         універсальності засобів (з метою скорочення кількості платформ для навчання);
-         доступності програмних засобів;
-         враховувати зрозумілість інтерфейсу (перевагу надати україномовним ресурсам або інтуїтивно зрозумілим); інформаційну безпеку.
8.     Матеріал до онлайн-уроків підбирати максимально доступним, цікавим, наочним.
9.     На уроках поєднувати цифрові завдання, роботу з підручником і зошитом.
10.             Забезпечувати зворотній зв'язок з учнями (обов’язкова умова дистанційного навчання), здійснювати формувальне оцінювання.
                    11.   Берегти здоровя всіх учасників освітнього процесу.
                                                 

3 коментарі: