пʼятниця, 13 грудня 2024 р.

РОЛЬ КРИТЕРІЇВ ТА ПАРАМЕТРІВ У СИСТЕМІ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ШКОЛИ І СТ.

 

Оцінювання  навчальних досягнень учнів є однією з найважливіших і водночас найскладніших проблем. З одного боку, завжди треба пам'ятати, що справжню оцінку з будь-якого предмета дитині поставить життя, з другого— оцінка була і є одним з дієвих інструментів у руках учителя.

Чимало проблем, традиційно пов'язаних з оцінюванням навчальних досягнень учнів, виникає через незрозумілі цілі і неправильно визначені вимоги до результатів навчання, застосування невідповідних інструментів та ігнорування інших, крім учителя, суб'єктів оцінювання. Внаслідок цього у
чні сприймають таке навчання як «нудьгу і примус». 

12 грудня 2024 року  для учителів початкових класів на базі Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів  № 16 імені Володимира  Левицького

відбувся методичний тренінг з метою відпрацювання   навичок з розробки критеріїв оцінювання навчальних досягнень.
Практика показує, що розробка критеріїв робить процес оцінювання прозорим та сприяє позитивному ставленню до нього.
Що конкретніше сформульовані критерії, то кращим буде результат здобувачів освіти

 Під час тренінгу  педагоги повторили  принципи формувального оцінювання. Звернули увагу на формулювання обєктивних і зрозумілих цілей навчання на уроках, способи ознайомлення учнів з критеріями оцінювання, вимоги до їх розробки.


Крім того, учасники мали можливість переглянути та детально обговорити відеофрагменти навчальних занять  з розробки критеріїв оцінювання на уроках української мови (Рудик Т.З., Вальчишин Л.В.), математики (Наконечна А.П., Кипибіда А.В.), ЯДС (Саньоцька Г.Б.).

    Завершальна частина тренінгу включала практичні вправи з розробки критеріїв оцінювання на уроках української мови, літературного читання,математики та ЯДС. Дружня, доброзичлива атмосфера навчання сприяла активній роботі. Кожен учасник поповнив власну педагогічну скарбничку цікавими ідеями та знахідками з даної проблеми. 

Висловлюємо велику вдячність колективу вчителів початкових класів, заступнику директора з навчально-виховної роботи Рудик Т.З. за сприяння в організації та проведенні заходу.





ПРЕЗЕНТАЦІЯ:


РЕКОМЕДАЦІЇ

1.   Дотримуватися Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів відповідно до вимог законодавства.

2.   На кожному уроці формулювати об'єктивні та зрозумілі для учнів навчальні цілі.

3.   До початку оцінювання навчальних досягнень  роз’яснювати учням або розробляти разом з ними критерії оцінювання для конкретного навчального завдання/системи навчальних завдань.

4.   Звертати увагу на індивідуальний стиль навчання кожного здобувача освіти.

5.   При виборі критеріїв оцінювання враховувати позитивний підхід, чітке визначення результатів навчання, багатовимірність, адекватність інструментів.

6.   Дотримуватися балансу суб’єктів оцінювання.

7.   Постійно забезпечувати зворотний зв’язок з учнями щодо якості виконання/виконаного завдання.

8.   Використовувати самооцінку і взаємну оцінку як важливий елемент навчання.

9.  Надавати учням можливість вибору рівня навчальних завдань і напрямів діяльності як на уроці, так і під час виконання домашнього завдання.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар