четвер, 1 травня 2025 р.

ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

 

У наш час багато говорять про кризу читання. Сучасний молодший школяр читає менше, ніж типовий представник попереднього покоління учнів. Одна з об’єктивних причин цього явища — стрімкий   розвиток   мас-медійної культури. Комп’ютерні ігри, інтернет, телебачення відволікають дітей від книг. Та все ж навички читання не втрачають актуальності, адже досі більшість інформації в інтернеті або текстова, або супроводжувана текстом.

29 квітня на базі ТЗОШ № 10 (директор Газилишин А.Б.) відбулось засідання проблемної групи вчителів початкових класів, що працюють за програмою НПП «Інтелект України». Обговорювали питання розвитку читацьких компетентностей молодших школярів у контексті освітніх втрат.

Заступник директора з навчально-виховної роботи ТЗОШ № 10 Шевченко Наталія розповіла, що робить школа, щоб читання стало частиною дитячого щоденного життя, повсякденною звичкою. Основну увагу зосередила на презентації шкільного книжкового фестивалю «Читаємо в 10-ій».

Своїм досвідом роботи з удосконалення читацьких компетентностей ділилась вчителька початкових класів Іпіроті Людмила, запросивши присутніх на урок позакласного читання у 4-Б клас. Під час обговорення уроку, присутні вели мову про важливість розвитку умінь, пов‘язаних із взаємодією з книжкою і текстом,  про застосування на уроках нової системи вправ, рекомендованих командою НПП «Інтелект України» в посібнику  «Хвилинка читання», рекомендованих для вдосконалення навичок читання.


Завершилось заняття виробленням практичних рекомендацій щодо формування читацької компетентності молодшого школяра.

    РЕКОМЕДАЦІЇ ЩОДО ФОРМУВАННЯ 

ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ


1.       Формувати  в учнів повноцінну навичку читання як базової у системі початкового навчання.

2.          Ознайомлювати учнів з дитячою літературою в авторській, жанровій, тематичній різноманітності.

3.      Розвивати у дітей соціальні, морально-естетичні цінності через художні образи літературних героїв.

4.  Формувати у школярів уміння сприймати, розуміти, аналізувати літературні і навчальні тексти різних видів з використанням елементарних літературознавчих понять.

5.             Розвивати мовлення учнів, формувати уміння створювати власні висловлювання за змістом прочитаного (прослуханого).

6.               Розвивати творчу літературну діяльність школярів.

7.   Формувати у школярів прийоми самостійної роботи з різними типами і видами дитячих книжок.

8.           Формувати вміння здійснювати пошук, відбір інформації для вирішення навчально-пізнавальних завдань.

9.        Виховувати потребу в систематичному читанні як засобу пізнання світу, самопізнання, загальнокультурного розвитку.



 

Немає коментарів:

Дописати коментар