понеділок, 29 вересня 2025 р.

МАТЕМАТИКА В РЕАЛЬНОМУ ЖИТТІ: СТВОРЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНИХ ЗАВДАНЬ ДЛЯ РОЗВИТКУ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК УЧНІВ

  1. У проєкті оновленого Державного стандарту початкової освіти йдеться про формування компетентнісного потенціалу кожної освітньої галузі (мовна, математична, природнича тощо). Це нововведення дозволить вчителям краще планувати освітній процес та підтримувати розвиток кожної дитини, враховуючи її індивідуальні потреби.

Вперше в стандарті визначено, які саме компетентності мають сформувати учні в межах кожної з дев'яти освітніх галузей, таких як мовно-літературна, математична, природнича та інші. Компетентнісний підхід спрямований на формування у дітей базових знань, умінь і навичок, які є важливими для їх подальшого розвитку та навчання.

25 вересня 2025 року на базі ТСШ № 29 (директор Ятищук А.В.) проведено заняття проблемної групи вчителів 4-их класів з теми «Математика в реальному житті: створення компетентнісних завдань для розвитку практичних навичок учнів».


У ході роботи учасники опрацювали компетентнісний потенціал математичної освітньої галузі (Додаток 8 до проєкту оновленого Держстандарту початкової освіти); проаналізували компетентнісні завдання пілотної ДПА, яка проводилась навесні у ТСШ № 29; створювали математичні завдання, які надихають дітей досліджувати і формують такі цінності, як: відповідальність, благодійність, економічну грамотність, екологічну свідомість, фізичну активність і здоровий спосіб життя, національні цінності.

Підбиваючи підсумки роботи практикуму, педагоги зазначили, що саме компетентнісні завдання дають змогу врахувати все різноманіття освітніх траєкторій, якими рухаються учні й учениці в початковій школі задля досягнення вимог, визначених Держстандартом початкової школи. 

Висловлюємо щиру подяку заступнику директора з навчально-виховної роботи Стецькій Оксані Ярославівні, учителю-методисту Нечай Галині Володимирівні, колективу вчителів початкових класів ТСШ № 29 за можливість навчатися реалізувати компетентнісне навчання, створення сприятливої атмосфери.




ПРЕЗЕНТАЦІЯ:

РЕКОМЕНДАЦІЇ

Як створити   компетентнісне завдання

1.                Визначте ціль та ключові компетентності:

Яку саме компетентність ви плануєте розвивати ?

Які знання, вміння та навички потрібні для її реалізації?

2.              Розробіть проблемну ситуацію:

Створіть проблемну ситуацію, що потребує застосування знань для розвязання реальної життєвої задачі.

Завдання має бути цікавим та мотивуючим для учнів.

3.              Надайте необхідну інформацію:

Підберіть різноманітні матеріали (тексти, діаграми, інфографіку), які допоможуть учням проаналізувати ситуацію та знайти рішення.

Надайте достатньо даних для аналізу, але не надто багато, щоб не перевантажувати учнів.

4.              Включіть завдання для аналізу та синтезу:

Вимагайте від учнів аналізувати тексти, порівнювати дані, робити висновки та логічно мислити.

Заохочуйте розвиток критичного, аналітичного та творчого мислення.

5.              Оцініть результати:

Розробіть критерії оцінювання, що відображають рівень сформованості саме компетентності, а не лише знань.

Оцінюйте здатність учнів ефективно застосовувати знання та навички в практичній ситуації.



Немає коментарів:

Дописати коментар