Кожен педагогічний працівник зобов’язаний підвищувати свій професійний рівень та педагогічну майстерність, підвищувати кваліфікацію – тобто опановувати нові та вдосконалювати раніше набуті компетентності у межах своєї професійної діяльності або галузі знань. Служба освітнього омбудсмена підготувала роз’яснення, що потрібно знати педагогу про процедуру підвищення кваліфікації.
Процедура підвищення кваліфікації визначається
частиною шостої статті 59 Закону України «Про освіту» та Порядком підвищення кваліфікації педагогічних і
науково-педагогічних працівників.
Загальний обсяг підвищення кваліфікації
вчителя не може бути менший, ніж 150 годин на п’ять років (пункт 16 Порядку).
Педагог самостійно обирає форми, види, напрями, а також суб’єкта підвищення
кваліфікації, тобто того, хто йому може надати освітні послуги з підвищення кваліфікації
(пункт 7 Порядку).
З огляду на відсутність встановлених
законодавством норм щорічного підвищення кваліфікації, необхідного для
проходження чергової атестації, МОН рекомендувало атестаційним комісіям
починаючи із 2020 року, встановити мінімальні вимоги щодо обсягу (кількості
годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної
середньої, професійної (професійно-технічної) і фахової передвищої освіти, а
саме:
30 годин, якщо завершення атестації
припадає на 2020 рік;
60 годин, якщо завершення атестації
припадає на 2021 рік;
90 годин, якщо завершення атестації
припадає на 2022 рік;
150 годин, якщо завершення атестації
припадає на 2023-й та наступні роки.
Детальніше:
Немає коментарів:
Дописати коментар