Дисципліни художньо-естетичного циклу на сьогодні посідають скромне місце в
закладах загальної середньої освіти.
Шкільна освіта у відриві від позаурочної та позашкільної роботи
об’єктивно не може реалізувати необхідний комплекс культуротворчих функцій,
притаманних мистецтву, яке має унікальні можливості впливу на людину. Тому
художньо-естетичне виховання потрібно розглядати не лише як процес набуття
художніх знань та вмінь, а, насамперед,
як універсальний спосіб особистісного розвитку школярів на основі виявлення
індивідуальних здібностей, різнобічних естетичних потреб та інтересів.
16 грудня 2019 року на базі ТНВК № 7 відбувся презентаційний семінар вихователів
ГПД «Театралізована діяльність як засіб
розвитку особистості молодшого школяра». Під час інтерактивної бесіди педагоги
висловлювали думки щодо проведення в умовах роботи групи продовженого дня театралізованих ігор, які відкривають простір для участі дітей
в різних видах художньої діяльності. У семінарі була представлена презентація «Шкільна
театральна педагогіка як інноваційна модель навчання в освітньому закладі»
(Танцовна Н.І., вихователь ГПД ТНВК № 7). Родзинкою заходу став перегляд
вистави за книгою Б.Мельничука та Л. Костишин «Пастка для орла», прем’єра
якої відбулася 12 березня
2019 року за участю авторів, письменників, художників. Глядачів вразила бездоганна
гра школярів 3-го класу: у них не раз щеміло серце, бриніли сльози на очах і
сяяли посмішки на обличчях. Всі були в захопленні від зворушливих пісень
акторів-звірят, танців з елементами акробатики.
Театральна творчість має значний потенціал для розвитку дитини – такий висновок
заходу. Це не формування майбутнього артиста, не дитяча розвага, а важливий
навчально-виховний засіб особистісного розвитку школярів.
РЕКОМЕНДАЦІЇ
* Збагачувати емоційно-естетичний досвід, формувати культуру почуттів, розвивати загальні та художні здібності, художньо-образне мислення, універсальні якості творчої особистості.
* Виховувати в учнів естетичне ставлення до
дійсності та мистецтва, розуміння учнями зв’язків мистецтва з природним і
предметним середовищем, життєдіяльністю людини, зокрема сучасною технікою,
засобами масової інформації.
* Розширювати і збагачувати художньо-естетичний
досвід, опанування художніми вміннями та навичками а практичній діяльності.
* Формувати художню компетентність – здатність
керувати набутими художніми знаннями та вміннями, готовність використовувати
отриманий досвід у самостійній діяльності згідно з універсальними
загальнолюдськими естетичними цінностями
та власними духовно-світоглядними позиціями.
* Впроваджувати в систему роботи театралізовані
ігри (ігри-драматизації, сюжетно-рольові ігри, ігри на теми літературних творів), які відкривають простір для участі дітей у різних видах
самостійної художньої діяльності, сприяють розкриттю і розвитку їхніх
художньо-творчих здібностей, збагаченню мистецьких знань, виробленню естетичного
смаку тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар