Ноосфера – це епоха
поєднання індивідуального та колективного інтелектів та духовності, нової
якості цілісного мислення. В концепції ноосферної освіти органічно об’єднані
духовні і матеріальні початки, логіка і образ, дух і розум. Ця методика
орієнтована на розвиток цілісного мислення учнів – одночасної двопівкульної
роботи мозку, яка дає змогу більш ефективно його використовувати, застосовуючи
одночасно логіку і уяву.
29 січня 2020 р. на базі ТЗОШ № 13 ім. Андрія Юркевича
відбулось засідання Фокус-групи вчителів 4-их класів з теми «Ноосферна освіта – фундамент формування
компетентної особистості молодшого школяра». Модератором заходу виступила
методист ТКМЦ Ковальчук Л.М., яка роз’яснила основні змістові акценти біологічно адекватної методики навчання.
За формою ця методика
релаксаційно-активна, у якій етапи релаксації (нагромадження інформації, робота
правої творчої півкулі) чергуються з етапами активності (тренування лівої
півкулі: логіка, аналіз, синтез інформації). Під час релаксації формується образ навчального матеріалу, на
якому відображена теоретична інформація у певному алгоритмічному порядку. Далі
здійснюється виведення образа на рівень словесного опису та графічного образу,
відбитого у малюнку. При цьому учень діє у таких умовах, коли йому потрібно
самостійно неодноразово вголос повторювати новий матеріал, коментувати його під
час створення образона на папері, що призводить до кращого запам’ятовування і розуміння певної інформації.
Практична частина заняття передбачала
діяльність, спрямовану на засвоєння системи вправ з БАТ для гармонізації роботи мозку. Все це дало змогу учасникам заходу не тільки закріпити нову інформацію, а й набути практичні навички для застосування елементів біоадекватних методик в освітньому процесі.
Немає коментарів:
Дописати коментар