Кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними
здібностями,
талантами та можливостями. Місія Нової школи-
допомогти розкрити здібності,
таланти і можливості кожної
дитини на основі партнерства між учителем, учнем і
батьками.
Нова школа: простір освітніх
можливостей.
Один із ключових компонентів концепції Нової української школи є педагогіка
партнерства – педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і
батьками. В основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця
між учителем, учнем і батьками.
Як школі й батькам працювати разом, розвиваючи партнерство?
Ці та інші питання були в центрі уваги Фокус-групи вчителів 2-их класів під
час роботи проблемного семінару, який відбувся 12 березня 2020 року на базі
ТЗОШ № 20.
Програма заходу включала «проблемний стіл» з питань успішної співпраці, а
також залучення батьків до освітнього процесу; ознайомлення з досвідом роботи
вчителя-методиста ТЗОШ №20 Волинець Лариси Володимирівни «Співдружність
сердець». Практичний блок семінару було спрямовано на створення моделі
партнерських стосунків, опанування стратегіями щодо розв’язання
конфліктів в освітньому
процесі, активних форм роботи з батьками.
В інтерактивному форматі вчителі демонстрували інтенсивність групової
взаємодії, ділились особистим досвідом, професійними знаннями і вміннями.
Поради для вчителів щодо спілкування з батьками.
· Слухайте уважно. Дайте це зрозуміти, зосередивши свою увагу на іншій
людині й дивлячись на неї. Будьте уважними, намагайтесь не відволікатися,
зокрема на власні думки.
· Підтримуйте бесіду, вживаючи короткі репліки («Так?», « А
потім?» тощо), переконайтеся, що ваш співрозмовник бачить, що ви слухаєте його
уважно й готові продовжити спілкування з ним. Не переривайте співрозмовника –
дайте йому можливість закінчити речення.
· Ставте відкриті запитання, які дадуть співрозмовнику змогу глибше зрозуміти суть
проблеми. Наприклад: «Що ви маєте на увазі?», «Не могли б ви навести приклад?»
або «Чи не хочете ви розповісти про це більше?».
·
Не
забувайте, що інша людина має свої почуття і думки. Не нав’язуйте свої ідеї, думки, відчуття,
поради.
· Виявляйте
співчуття не лише
словами, а й поведінкою.
· Намагайтеся зрозуміти почуття і думки співрозмовника. Звертайте увагу на міміку під час розмови, на манеру
розмовляти – інтонацію, силу голосу тощо.
· Слухайте не лише слова, а й почуття, які ховаються за ними.
· Наприкінці розмови підсумуйте своїми словами, що
інші хотіли донести до вас.
·
Активне
слухання потребує достатньо часу,
тому сплануйте цю зустріч заздалегідь.
ПЕРЕГЛЯНУТИ ПРЕЗЕНТАЦІЮ
https://drive.google.com/file/d/1sJema2ggw5Skitm8PoOKTMXzXUuUR4ZU/view?usp=sharing
ПЕРЕГЛЯНУТИ ПРЕЗЕНТАЦІЮ
https://drive.google.com/file/d/1sJema2ggw5Skitm8PoOKTMXzXUuUR4ZU/view?usp=sharing
Немає коментарів:
Дописати коментар