четвер, 30 березня 2023 р.

ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК СКЛАДОВА НАСКРІЗНИХ УМІНЬ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА НУШ

 



Емоції – це найдавніший інструмент, яким користуються всі живі істоти на планеті Земля, пройшов випробування часом і в процесі еволюції дійшов до нас у  вигляді цього досконалого механізму, яким ми зараз користуємося. Саме поняття  «емоційний інтелект» (вперше з
явилося у 1960 році) досить молоде, проте має вагомий вплив у суспільстві і викликає великий інтерес. Ця затребована якість входить в топ 10 сучасних вимог до професійних навичок. Сьогодні кожна людина, фахівець  повинні володіти емоційним інтелектом.

З практикою НУШ до школи прийшло поняття наскрізні вміння і емоційний інтелект  як одна із його складових. І хоча дослідження продемонстрували, що приблизно 80% успіху в соціальному та особистому житті залежать  від рівня розвитку емоційного інтелекту, і лише 20% визначає рівень IQ - коефіцієнта інтелекту, що вимірює розумові здібності людини, значна частина батьків і учителів ще віддають перевагу предметним компетентностям.

30 березня 2023 р. в рамках 10'Трансфер містечка інноваційних можливостей учителі початкових класів працювали над темою «Емоційний інтелект як складова наскрізних вмінь молодшого школяра НУШ», мета якого – з’ясування особливостей використання ЕІ в повсякденному житті і його важливості для розвитку наскрізних умінь учнів. Педагоги отримали відповіді на такі питання, як: «Що може дати дитині розвинений ЕІ?», «На що спиратися у практиці?», «Де і коли працювати з ЕІ?», «Як працювати з емоцією?», «Як навчитися керувати емоціями?» тощо, а також познайомилися з методиками розвитку емоційного інтелекту  у дітей.

Підбиваючи підсумки роботи, педагоги дійшли висновку, що емоційний інтелект – це шлях до ефективного просування вперед, до успіху.



РЕКОМЕНДАЦІЇ

ДЛЯ  ВІДПРАЦЮВАННЯ  ЕМОЦІЙНОЇ САМОРЕГУЛЯЦІЇ:

1. Арттерапія: корекція і розвиток особистісних характеристик за допомогою візуальних засобів, засобів мистецтва (малюнків, картин, музики), театр.
2. Казкотерапія: народні, авторські, знайомі, нові. спеціальні терапевтичні казки. 
3. Ігри. Гра - ключ до розвитку ЕQ. Ігри є доступним і цікавим способом вираження будь-яких емоцій і вражень. Ігри допомагають виявляти різні почуття, показувати на прикладі персонажів різні емоції, пояснювати їх наміри і вчинки.
4. Тренування емоцій через канали сприйняття (нюх, слух, зір, смак, дотик) інформації з оточуючого світу.
5. Заняття спортом.

Немає коментарів:

Дописати коментар