середа, 23 лютого 2022 р.

СЕРТИФІКАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ - 2022

 

Реєстрація для проходження сертифікації вчителів початкових класів розпочнеться 4 квітня і триватиме до 17 квітня 2022 року включно.

Згідно з наказом Міністерства освіти, Український центр оцінювання якості освіти має провести реєстрацію вчителів для участі у сертифікації у 2022 році пропорційно їх кількості в кожній області та місті Києві та в межах граничної кількості, визначеної документом.

Відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників, реєстрація для проходження сертифікації здійснюватиметься шляхом подання реєстраційних документів педагогами, які бажають пройти сертифікацію.

Учитель, який реєструється для проходження сертифікації, повинен надіслати рекомендованим поштовим відправленням або доставити нарочно до відповідного регіонального центру реєстраційні документи.

Також кожен педагог має сформувати бланк реєстраційної картки-заяви. Для цього вчитель повинен скористатися веб-сервісом, розміщеним на офіційному веб-сайті Українського центру оцінювання якості освіти.

Як відомо, у 2022 році в сертифікації зможуть взяти участь 2500 учителів початкових класів.  Проходження сертифікації дає право на присвоєння педагогічному працівнику наступної чи підтвердження наявної вищої кваліфікаційної категорії, а також на 20-відсоткову доплату до ставки заробітної плати.

Групова супервізія як інструмент професійної підтримки та професійного розвитку педпрацівників

 Протягом лютого 2022 з учителями початкових класів ТЗОШ № 11 та ТЗОШ № 19  проведено групові супервізії.

В ході роботи вирішено декілька запитів педагогів. Опрацьовано технологію сучасного уроку, інструменти формувального оцінювання у початковій школі, проаналізовано принципи діяльнісного підходу у навчанні молодших школярів.

На допомогу вчителям розроблені рекомендації, пам`ятки. 





КОНСТРУКТОР УРОКУ

https://docs.google.com/document/d/1lDAAGAE0y6_Iml8TPJve4eH01oOKKWbm/edit?usp=sharing&ouid=107155596294026823179&rtpof=true&sd=true

АЛГОРИТМ КОНСТРУЮВАННЯ УРОКУ

https://docs.google.com/document/d/1RNxt8wvJdewsR3GeTiA7GbQW0n3F9IlI/edit?usp=sharing&ouid=107155596294026823179&rtpof=true&sd=true


неділя, 6 лютого 2022 р.

ЗАЛУЧЕННЯ ПЕДАГОГІВ ДО ПРОДУКТИВНОЇ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

 Професійна компетентність — це результат творчої професійної діяльності та інтегрований показник особистісно-діяльнісної сутності педагога. Бути компетентним означає бути здатним мобілізувати в певній ситуації отримані знання й досвід. Професійну компетентність потрібно постійно розвивати й удосконалювати. Поняття професійної компетентності педагога виражає єдність його теоретичної та практичної готовності здійснювати педагогічну діяльність і характеризує його професіоналізм. Педагогічний професіоналізм, педагогічна компетентність — розглядаються в контексті безперервної педагогічної освіти й педагогічної діяльності, вимог до педагога і його підготовки.

27 січня 2022 року з метою формування професійних компетентностей педагога для здійснення постійного розвитку, самовдосконалення в умовах особистісно зорієнтованого навчання, стимулювання бажання на підвищення свого професійного рівня організовано методичний консалтинг для вчителів початкових класів, які атестуються у 2021-2022 н.р. на здобуття  звання «Учитель-методист».

Консалтинг характеризується як допомога педагогам, прискорювач усвідомлення нових освітніх ідей і передового педагогічного досвіду та впровадження їх у практику.

Захід сприяв осмисленню можливих альтернативних підходів до розвязання вчителями  педагогічних проблем.

КРИТЕРІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ

  • наявність глибоких і всебічних знань та їх критична переробка і осмислення;
  • вміння перевести теоретичні та методичні положення в педагогічні дії;
  • здатність до самовдосконалення та самоосвіти;
  • розробка нових методик, форм, прийомів і засобів та їх оригінальне поєднання;
  •  діалектичность, варіативність, мінливість системи діяльності;
  • ефективне застосування наявного досвіду в нових умовах;
  •  здатність до рефлексивної оцінки власної діяльності та її результатів;
  • формування індивідуального стилю професійної діяльності на основі поєднання і вироблення еталонних і індивідуально неповторних рис особистості педагога;
  • здатність до імпровізації, заснованої на знаннях та інтуїції;
  • вміння бачити "віяло варіантів".

понеділок, 24 січня 2022 р.

ПРОФЕСІЙНИЙ САМОРОЗВИТОК УЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЧЕРЕЗ ОВОЛОДІННЯ СУЧАСНИМИ МЕТОДИКАМИ КОМПЕТЕНТНІСНОГО НАВЧАННЯ

Сучасний світ вимагає від педагогів здатності якісно та оперативно реагувати на виклики, яких щодня стає все більше. Сьогодні в таких умовах шкільна освіта має стати тим містком, який допомагає дітям – рушійній силі розвитку нашої держави – бути конкурентними та самодостатніми. Але ситуація складається так, що стандартного набору знань, які отримує випускник школи, для цього замало.

24 січня 2022 року учителі початкових класів в режимі онлайн (Платформа MEET) розглядали проблему перетворення традиційного навчання, спрямованого на накопичення знань, умінь та навиків у процес розвитку особистості дитини.

В ході семінару педагоги з’ясували,  як перейти від формату відтворювання отриманої інформації до формату опанування компетентностей – динамічної комбінації знань, умінь і цінностей, що стануть у нагоді для прийняття рішень у повсякденному житті; як навчити школярів самостійно аналізувати інформацію, критично мислити, швидко адаптуватися до змін, співпрацювати в команді, успішно вирішувати життєві проблеми.

Вирішення зазначеної проблеми, на думку учасників, можливе за поєднання компетентнісного підходу, інтеграційних процесів у змісті початкової освіти, які є не лише запорукою формування цілісних знань про природу, суспільство і культуру за мінімальних затрат зусиль і часу, але й способом розвантаження
дитини; застосуванні активних методик навчання, які є найбажанішими формами діяльності для дитини, а тому підвищують її мотивацію і стимулюють пізнавальну діяльність. Для реалізації пізнавальної та творчої активності школярів у навчальному процесі сучасний учитель використовує технології, орієнтовані на індивідуалізацію та варіативність освітнього процесу.

Своїм досвідом роботи з питань використання активного методу навчання – КЕЙС-методу  в освітньому процесі поділилися учителі початкових класів ТСШ № 3 Криса Т.М., Козіброда М.Я., Чех А.О.





ПРЕЗЕНТАЦІЇ ПЕРЕГЛЯНУТИ ТУТ:




вівторок, 14 грудня 2021 р.

НАВЧАННЯ З РАДІСТЮ: ПЕРЕВАГИ ВІДСУТНОСТІ ОЦІНОК У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ


Один із ключових принципів НУШ – зосередження уваги учнів на процесі здобуття знань, а не на оцінках. У 2018 році, зі стартом реформи Нової української школи, в Україні скасували класичне оцінювання учнів початкових класів, що викликало неабиякий суспільний резонанс.

Навчання без оцінок – не новий підхід у сучасній освіті. Відомий грузинський педагог Шалва Амонашвілі у своїх експериментальних школах обмежує використання оцінок, називаючи їх «милицями кульгавої педагогіки». Британський викладач англійської мови Аарон Блеквелдер об’єднує прихильників освіти без оцінок на платформі медіапроєкту  Teachers Going Gradeless

Про переваги навчання без оцінок дізнайтесь за покликанням:

 http://osvita.ua/school/method/85165/

пʼятниця, 10 грудня 2021 р.

НАСТУПНІСТЬ В РЕАЛІЗАЦІЇ ВПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ "НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА"

 


07 грудня
2021року відбувся онлайн семінар-кругозір  з теми "Наступність у впровадженні Концепції « Нова українська школа» з учителями зарубіжної літератури.

В  ході роботи опрацьовано такі питання:

·                  організація та узгодження форм, методів та технологій в НУШ ;

·     реалізація принципу наступності у використанні технологій, форм і методів організації навчальної діяльності.

 Проведено майстер-клас «Входження в картину» (діяльнісний підхід).

Під час рефлексії педагоги обмінялися своїми думками, враженнями. Захід відбувся в довірливій та професійній атмосфері.



 

четвер, 9 грудня 2021 р.

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА: ВІДПОВІДАЄМО НА ВИКЛИКИ

 

З  16 листопада по 04 грудня 2021 року відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 24.08.2020 р. № 567 про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників ,,Нова українська школа: відповідаємо на виклики”  та наказів управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації від 10.11.2021 р. № 210/01-07  та управління освіти і науки Тернопільської міської ради  від 12.11.2021 р. № 385 «Про підвищення кваліфікації вчителів перших класів, що працюють в умовах Нової української школи» проходило онлайн-навчання вчителів перших класів. Загалом підвищили кваліфікацію 110 педагогів із закладів загальної середньої освіти м. Тернополя.

Відповідно до Програми розглядались питання  щодо застосування ігрових та діяльнісних методів навчання, алгоритму діяльності вчителя під час організації формувального оцінювання, інклюзивного навчання, дистанційної освіти.

До проведення занять були залучені тренери, які пройшли підготовку відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти  «Нова українська школа» (наказ Міністерства освіти і науки України від 25.06.2021 р. № 890) та за освітньою програмою «Нова українська школа: відповідаємо на виклики», а саме:  Добровольська О.М., директор ТЗОШ № 14, учителі початкових класів Кордуба Н.Я. (ТПШ «Ерудит»), Галущак І.Я., Вінніцка І.О. (ТЗОШ № 14), Роговська Л.І. (ТЗОШ № 16), Гордіюк Н.М. (ТКМЦНОІМ).