вівторок, 4 серпня 2015 р.

ЗВІТ ПРО РОБОТУ ФАХОВОГО ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗА 2014-2015 Н.Р.

Структура методичної роботи з учителями школи І ступеня у 2014-2015 навчальному році була підпорядкована реалізації проблеми «Зростання професійної компетентності педагогів через систему методичної роботи та активізацію творчого потенціалу вчителя». Головними пріоритетами у методичній роботі були: забезпечення цілеспрямованого, безперервного , особистісно-орієнтованого підвищення професійної компетентності учителя; науково-методичний супровід освоєння ефективних форм, методів, технологій освіти, активізація інноваційного потенціалу педагогічних колективів.
Всі форми методичної роботи (Постійний семінар голів шкільних м/о; Авторська майстерня; Школа професійного вдосконалення вчителя 1 класу; Методичний практикум вчителя 2 класу; Професійна майстерня вчителя 3 класу; Стажувальний майданчик молодого вчителя; Майстер-клас «Методика викладання курсу «Інформатика») спрямовані на впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти, методологічну переорієнтацію навчання.
Творча група вчителів підготувала електронний посібник для вчителя 3 класу «Коли легко і цікаво вчитися» (розробка презентацій до змісту освітніх галузей Державного стандарту початкової загальної освіти) з використанням інноваційних методів навчання.
Для вчителів, які у 2015-2016 н.р. працюватимуть у 4-их класах, відбулися заняття груп взаємонавчання на базі ТСШ № 3, ТЗОШ №16, ТСШ № 29, ТКГ. Педагоги ознайомились із змінами до навчальних програм, практично розглянули методику вивчення найважчих тем з української мови, математики , природознавства.

Протягом року у навчально-виховний процес впроваджувалися педагогічні технології:
технологія особистісно орієнтованого навчання, переваги якої на сьогоднішній день є особливо актуальними для успішного становлення першокласника;
технологія проблемно-пошукового навчання, яка сприяє не тільки набуттю учнями необхідної системи знань, умінь і навичок, але й досягненню високого рівня їх розумового розвитку, формуванню здатності до самостійного оволодіння знань шляхом власної творчої діяльності, розвиває інтерес до навчальної праці;
технологія розвивального навчання, використання якої спонукає учнів до пошуково-дослідницької діяльності;
технологія критичного мислення як модель інтерактивного навчання;
біоадекватна технологія, навчання за якою дає здоров’язберігальний і здоров’явідновлювальний ефект.

З особливостями біоадекватної методики викладання, орієнтованої на розвиток цілісного мислення учнів, збереження їх психологічного, духовного і фізичного здоров’я, педагоги знайомились на засіданнях Авторської майстерні Кордуби Н.Я., вчителя ТСЗШ ОЕ, переможця обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2014».
Питання впровадження інноваційного курсу «УРОКИ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ. ШКОЛА ДРУЗІВ ПЛАНЕТИ», методологія та технології формування екологічно доцільної поведінки школярів розглядались на постійному семінарі для голів методичних об’єднань (ТЗОШ №25). (Матеріали висвітлено: Facebook, газета «20 хвилин» за 15 грудня 2014 р.)
У ІІ семестрі з методичним активом вчителів початкових класів міста проведено аукціон педагогічних ідей щодо підвищення педагогічної майстерності вчителя через організацію шкільних м/о і підготовлено посібник «Інноваційні форми проведення засідань шкільних методичних об’єднань вчителів початкових класів”
Розвитку творчої активності педагогічних працівників значною мірою сприяє і цілеспрямоване засвоєння досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду. Тому значна увага відводиться виявленню, апробації та впровадженню перспективного педагогічного досвіду освітян міста. Постійно поновлюється банк педагогічної інформації, каталог передового педагогічного досвіду.
У 2014-2015 н.р. узагальнено досвід роботи вчителя початкових класів ТСПШ ІМ Федак Н.М. з теми «Активізація пізнавальної діяльності молодшого школяра в аспекті розвивальних технологій».
Протягом року вивчено систему роботи педагогічних працівників, які атестувалися на встановлення вищої кваліфікаційної категорії (Ковальська Н.Б., ТЗОШ №18; Кучер Т.Н., ТЗОШ №19) та присвоєння звання «старший вчитель» (Морозович Т.М., ТЗОШ №8; Крупей Г.І., ТЗОШ№11;.Мулик В.Д., ТНВКШЛ№13; Волянюк Н.І., Зубкова Л.Р., Войтович Л.Й., ТЗОШ №14; Скорохід Т.Т.,ТСШ №17; Яковенчук О.Б., ТЗОШ №23: Йосепчук С.М., ТСШ №29; Балик Н.П., Андрощук А.І., Кріса Л.М., ТСЗШ ОЕ), «вчитель-методист» (Фаріон Н.А., ТСШ №5; Кріль Л.С., Бутова О.В., ТНВКШЛ №6; Діденко Л.А., ТСШ № 7; Онищук Т.П.,ТНВКШМЛ № 15; Васильків І.П.,ТЗОШ № 25).
З метою здійснення підвищення кваліфікації педагогічних працівників педагоги, які атестувалися на присвоєння звання «вчитель-методист», провели майстер-класи для учителів початкових класів міста і області. На засіданні фахового методичного об’єднання (січень, 2015) відбулася презентація досвіду роботи цих учителів.
У 2014-2015 н.р. налагоджена співпраця з ПАТ «Молокія» - спільне проведення уроків «Основ здоров’я», екскурсій.
Продовжилося в цьому навчальному році співробітництво з лабораторією початкової освіти ТОКІППО. Про це свідчать

  • участь учителів початкових класів Добровольської О.М.(ТНВК ШЛ № 6), Онищук Т.П. (ТНВК ШЛ № 15), методиста Гордіюк Н.М.(ТКМЦ) в обласній творчій групі «Краєзнавча робота як складова формування національної свідомості молодшого школяра» (керівник Коненко Л.Б., ТОКІППО);
  • Вітенько О.З. (ТЗОШ №19) – «Використання ІКТ для розвитку мовлення учнів початкових класів» (керівник Морська Я.Ф., ТОКІППО);
  • спільні заняття обласної школи молодого вчителя (керівник завідувач лабораторії дошкільної і початкової освіти Морська Я.Ф.) і стажувального майданчика молодого учителя м. Тернополя (ТЗОШ № 24, кер. Головань Т.Ю.);
  • участь учителів початкових класів, методиста ТКМЦ у проведенні обласних занять Школи вчителя 1 класу, 2 класу, 3 класу .

У листопаді 2014 р. на базі ТСШ №3 відбувся обласний семінар методистів РМК з початкового навчання «Науково-методичний супровід проблеми розвитку творчих здібностей учнів», на якому розкрито роль методичної служби у формуванні креативно зорієнтованого освітнього середовища.
З метою стимулювання інноваційної діяльності, розвитку творчих здібностей учасників навчально-виховного процесу учні початкових класів брали активну участь у Міжнародних, Всеукраїнських та регіональних інтелектуальних конкурсах:

  • Міжнародний конкурс з української мови ім. П.Яцика (Зубар Ірина, 4 кл., ТСШ №3, вч. Копка Т.В., ІІ місце, обласний етап; Концур Юлія, 3 кл.,ТЗОШ№24, вч. Головань Т.Ю. , І місце,обл. етап)
  • Всеукраїнський природничий інтерактивний конкурс «Колосок» : «Колосок- осінній 2014» - 2522 учн.; «Колосок –весняний 2015» - 1607 учнів ( Найактивніші учасники: ТСШ №3, ТЗОШ № 24, 19, 23, ТСЗШ ОЕ, ТСШ №7, ТСШ №17);
  • Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру» ;
  • Всеукраїнська українознавча гра «Соняшник»;
  • - 29 Міжнародний чемпіонат з розв’язування логічних математичних задач:
    Чвертьфінал – 35 учнів 2-4 класів;
    Півфінал – 7 учнів, (ТСШ №5, ТЗОШ №10, ТНВК ШК);
    Фінал – 2 учні (ТСШ №5, 3 клас)

Спільно з науково-дослідницькою лабораторією якості навчання обдарованої дитини ТКМЦ проведено І комплексну альтернативну олімпіаду для учнів 4-их класів «Надія Тернополя», в якій взяло участь 126 учнів із 17 загальноосвітніх навчальних закладів. Переможцем стала вихованка ТНВК № 35 Софія Мельник.
У 2015-2016 н.р. вчителям початкових класів звернути увагу на недостатній рівень виявлення та впровадження передового педагогічного досвіду;
використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі згідно з вимогами створення програмного продукту;
широке впровадження здоров’язберігальних технологій в навчально-виховному процесі;
зосередження уваги на практичній спрямованості уроків.

Виходячи з аналізу підсумків навчально-виховного процесу за минулий навчальний рік, результатів діагностування педагогів, фахове методичне об’єднання вчителів початкових класів у 2015-2016 н.р. продовжить роботу над проблемою «Зростання професійної компетентності педагогів через систему методичної роботи та активізацію творчого потенціалу вчителя».