У другокласників віковою особливістю є наочно-дієве та наочно-образне мислення (все, що вивчаємо, необхідно побачити і доторкнутися). У цей період відбувається активне освоєння навчальної діяльності.
30.09.2015 року на базі ТЗОШ № 10 (дир. Горбоніс О.Т.) відбувся методичний практикум для вчителів 2 класу на тему: «Формування навчальної діяльності другокласника» (кер. Голінщак Ж.А.), на якому педагоги ознайомились із структурними компонентами навчальної діяльності, прийомами організації ефективного навчання другокласників в процесі засвоєння нових знань.
Шляхи формування ключової компетентності – уміння вчитися на уроках математики розкрила Корчевська О.П., кандидат педагогічних наук, доцент.
Розглядаючи структуру навчальної діяльності, педагоги виділили наступні компоненти:
Мета і головний результат, які в узагальненому вигляді полягають у засвоєнні основ наук, що виступають змістом навчальної діяльності (поняття, закони, загальні способи розв'язання задач).
Потреби, що ґрунтуються на необхідності отримання теоретичних знань.
Мотиви, що передбачають прагнення до засвоєння способів відтворення теоретичних знань.
Навчальні ситуації (завдання), при розв'язання яких школяр оволодіває загальним способом вирішення цілого класу часткових задач певного типу (письмо під диктовку, розв'язання арифметичних задач, вироби з паперу).
Навчальні дії та операції, що складаються з навчально-пізнавальних дій, а також дій контролю й оцінки й спрямовані на розв'язання навчального завдання.
Дії контролю полягають у співвіднесенні навчальних дій з їх зразками. Дитина повинна навчитись контролювати себе. При цьому дії контролю стають самоконтролем. Контроль передбачає виправлення недоліків, усунення помилок.
На методичному практикумі вчителі обговорили проведення тематичних перевірок з математики, практично розробили контрольну роботу з перевірки навичок усних обчислень, виробили рекомендації. (Див.далі).