Для того, щоб
людині бути активним учасником громадського життя і реалізувати себе як
особистість, необхідно постійно виявляти творчу активність, бути самостійним,
мати можливість розвивати свої здібності, постійно пізнавати нове і
самовдосконалюватися.
У новому Державному стандарті початкової освіти
зазначено, що «метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її
талантів, здібностей, компетентностей та
наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних
особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості
та допитливості».
Допомогти відповідати цьому сприятиме використання такої
педагогічної технології як соціо-гра. Тому з метою ознайомлення
з роллю і значенням соціо-ігрової технології у соціально-особистісному розвитку та
організації навчальної діяльності дитини, підвищення професійної компетентності
педагогів на базі ТСШ №3 21 березня 2018 року було проведено засідання Майстерні освітніх інновацій
(керівник Копка Т.В., ТСШ № 3)
(керівник Копка Т.В., ТСШ № 3)
Для досягнення
поставленої мети виділили наступні завдання:
1)
провести теоретичний
аналіз літератури з проблеми, що
вивчається; уточнити сутність поняття «соціально-особистісний розвиток» і «соціо-ігрова
технологія»;
2)
визначити стан
і перспективи розвитку даного питання у початковій школі;
3)
виявити вплив
соціо-ігрових технологій на
соціально-особистісний розвиток учнів 1-4 класів;
4)
організувати
апробацію соціо-ігор.
Соціо-ігрова технологія - це розвиток дитини в ігровому
спілкуванні з однолітками. Соціо-ігрова технологія спрямована на розвиток
комунікативності у дітей, тому в основі даної технології лежить спілкування
дітей між собою та дорослими.
Ця технологія орієнтує вчителя на пошук способів
такого спілкування, при якому втомлива
примусова робота уступає місце зацікавленості. Ігровий
метод дозволяє зберігати пізнавальну активність і полегшувати складний процес
навчання. У соціоіграх діти розкріпачуються, у них розвивається мислення,
увага, активізується їх мова.
Під час роботи Майстерні учасники були в ролі дітей і під
керівництвом учителя початкових класів
Бенцал Н.М. грали в різні ігри, дотримуючись принципів соціо-ігрової
технології, етапів роботи, культури гри.
Цікаві ігрові методи, навчання в русі, роботу в парах,
малих групах продемонстрували учителі Паращак
Л.О., Вишневська О.В., презентуючи тематичний «Веселковий тиждень» і тематичний «День сім’ї» .
Найбільше вражень на учителів справило виготовлення ЛЕПБУКІВ
(разом із Копкою Т.В)., що максимально сприяє залученню
молодших школярів до практичної діяльності, цілісному засвоєнню навчального
матеріалу, формуванню комунікативності та емоційному ставленню до процесу
навчання учнів початкових класів.
Щира вдячність директору Будій Н.Д., заступнику директора
Пільгун С.В., колективу вчителів початкових класів ТСШ № 3 за допомогу в
організації і проведенні Майстерні освітніх інновацій, а також всім учасникам
за продуктивну співпрацю.
РЕКОМЕНДАЦІЇ
Освітній
процес організовувати із застосуванням діяльнісного підходу з переважанням
ігрових методів у першому циклі (1-2 клас) та на інтегровано-предметній основі
у другому циклі (3-4 клас).
. В освітньому процесі
використовувати різні ігри, які розвивають увагу, фонематичний слух,
мислення, вміння взаємодіяти один з одним.
. Вчити дітей правилам спілкування, культурі спілкування;
допомагати дітям ефективно спілкуватися.
. Сприяти розвитку активної позиції, самостійності,
творчості учнів.
. Вчити співпрацювати в парах, трійках, малих групах.
. Навчання поєднувати з руховою активністю, зміною
мізансцен (розміщення дітей).
. Використовувати інтеграцію всіх видів діяльності.
. Сприяти збереженню
психологічного здоров’я, формуванню комунікативних навичок учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар