середу, 31 жовтня 2018 р.

КАЗКОТЕРАПІЯ ЯК ЗДОРОВ'ЯЗБЕРІГАЛЬНА ТЕХНОЛОГІЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ


Що таке казка?
Чарівні історії про принців і принцес казкових королівств?
І так, і ні.
Насправді казки можуть дуже багато, їх потенціал величезний: ними можна просто зацікавити дитину; приспати її на ніч; надихнути на зміни; справити виховний ефект; вирішити якусь психологічну  проблему.
Чому кожну дитину так цікавить казка?
Ми обговорюємо різні методи виховання та навчання, використовуємо нові програми, моделі, проекти. Але незмінним помічником у вирішенні різних завдань була, є і буде казка.
З курсу літератури відомо, що казка - один із фольклорних жанрів. Наші предки, займаючись вихованням дітей, розповідали їм цікаві історії. Не кваплячись покарати дитину, яка завинила, вони вели розповідь, з якої ставав ясним сенс вчинку, а багато звичаїв охороняли малюків від «напастей», вчили їх життю. Це сьогодні, спираючись на багатовіковий педагогічний досвід, ми говоримо, що подібні історії були не чим іншим, як основою КАЗКОТЕРАПІЇ.
КАЗКОТЕРАПІЯ – це терапія середовищем, особливою казковою атмосферою, в якій можуть проявитися потенційні можливості особистості, може матеріалізуватись мрія; а головне, в ній з’являється відчуття захищеності та аромат таємниці.
31 жовтня 2018р. на базі Тернопільського дошкільного навчального закладу №27 відбувся психолого-проблемний семінар  «Казкотерапія як здоров’язберігальна технологія в освітньому процесі» в рамках  Проблемного  кола   вчителів початкових класів ЗЗСО та вихователів ЗДО.
Присутніх привітала керівник закладу Паращук Оксана Іванівна, яка запропонувала присутнім  оглянути  виставку матеріалів  для використання у «Кімнаті казок».
Погорєлко О.Ю., Гордіюк Н.М., методисти ТКМЦ, ознайомили педагогів з особливостями впровадження казкотерапії в освітньому процесі, звернули увагу на ефективність використання методу в практичній діяльності дошкільників і молодших школярів.


Філь Тетяна Володимирівна, вихователь-методист ТДНЗ №27, поділилася досвідом роботи педагогічного колективу «Особливості психолого-педагогічного використання казок у практичній діяльності».
Мельник Оксана Олександрівна, вихователь ТДНЗ №27, представила практичну роботу за концептуальною картою «Казка».
Під час практичного блоку семінару  присутні  разом із Мельник Оксаною Олександрівною, вихователем ТДНЗ №27, працювали за концептуальною картою «Казка». Матулка Ольга Василівна, вчитель-дефектолог ТДНЗ №27, розкрила значення  казкотерапії в процесі корекційної роботи з дітьми, які мають порушення зору» та провела з педагогами корекційні вправи. Ділай Юлія Омелянівна, практичний психолог, та Філь Тетяна Володимирівна, вихователь-методист, підготували та провели з учасниками семінару практичне заняття із створення терапевтичної казки.
Свідоме залучення вихователів ЗДО та вчителів початкових класів ЗЗСО до спільної роботи із використання здоров′язберігальних технологій дає змогу значно оптимізувати її результат. Саме такий вид роботи сприяє наступності між дошкільною та початковими ланками освіти, допомагає навчитися правильно працювати з дітьми, сприяти їм у соціалізації і виховувати гармонійну особистість.

Учасники заходу обговорили та прийняли 
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ:
-          - Формувати ключові компетентності  у дошкільників та молодших школярів, використовуючи під час освітньої діяльності в ЗДО та НУШ цікаву й ефективну здоровʹязберігальчу технологію – казкотерапію.
-         Розвивати пізнавальний інтерес.
-         Сприяти соціальній адаптації.
-         Формувати позитивну модель поведінки в реальному житті.
-         Сприяти розвитку прагнення до успіху, віри в свої сили.
-         Формувати позитивні риси характеру.
-         Сприяти формуванню позитивних міжособистісних відносин.
-         Формувати естетичний смак.
-         Збагачувати позитивний емоційний досвід.
-         Виховувати патріотичні якості, громадянську позицію.





Немає коментарів:

Дописати коментар