пʼятниця, 12 жовтня 2018 р.

ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ НОВИХ ЗМІСТОВИХ ЛІНІЙ ОСВІТНІХ ГАЛУЗЕЙ ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ


10 жовтня 2018 року на базі ТСПОЕ відбувся проблемний семінар для вчителів 1-их класів з теми «Шляхи реалізації нових змістових ліній освітніх галузей Державного стандарту початкової освіти».
Мета семінару - закріплення знань педагогів щодо впровадження нових змістових ліній Державного стандарту початкової освіти; вироблення практичних навичок технологізації методів викладання у 1 класі  з урахуванням особистісно зорієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів.
                    Спочатку педагоги ознайомилися з механізмом наскрізного впровадження компетентнісного підходу в контексті Нової української школи. Потім працювали над пошуком форм і методів роботи під час опрацювання нових змістових ліній:
 «Досліджуємо медіа»                           на уроках української мови;
«Робота з даними»                                на уроках математики;
«Я пізнаю природу»,                            на уроках інтегрованого курсу 
  «Я у природі»                                      «Я досліджую світ».


Брейстормінг «Я роблю так» залучив усіх учителів до практичної роботи з розробки фрагментів уроків з використанням вправ і завдань для реалізації змістових ліній.


Наприклад,
УКРАЇНСЬКА МОВА , «ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА» :
створення мультиплікаційного героя, використовуючи таблицю для створення медіапродукту;
обговорення ілюстрацій книг.
МАТЕМАТИКА, «РОБОТА З ДАНИМИ»:
-         використовуючи дані, дати відповіді на запитання;
-         «Створення прогнозів»;
-         складання діаграм «Дні народження учнів класу»,
                                  «Популярна іграшка в класі»,
                                   «Найулюбленіший фрукт»
І т.д.
Заняття завершилось виробленням рекомендацій щодо реалізації
змістових ліній.









РЕКОМЕНДАЦІЇ
 щодо реалізації змістових ліній
-          «Досліджуємо медіа» на уроках української мови:
ознайомлювати  школярів з основами медіаграмотності;
 формувати в учнів умінь аналізувати, інтерпретувати, критично оцінювати інформацію в медіа текстах (світлини, комікси, дитячі журнали, фільм, мультфільм, реклама, фотографія тощо) та використовувати її;
створювати прості медіапродукти.
Змістова лінія «Досліджуємо медіа» пропонує інструмент для активного критичного освоєння комунікативного медіасередовища.
-         «Робота з даними»   на уроках математики:
ознайомлювати  учнів на практичному рівні з найпростішими способами виділення і впорядкування даних за певною ознакою;
формувати початкові вміння для опрацювання даних (визначення, впорядкування, аналіз та фіксація), поданих в умові задачі чи зібраних за допомогою опитувальника тощо).
-         «Людина»  , «Людина і природа»              (За Савченко О.);
-         «Я пізнаю природу», «Я у природі»       (За Шияном Р.)
                                                на уроках  «Я досліджую світ»:
формувати дослідницькі уміння школярів через підтримку допитливості та інтересу до спостережень, експериментів та моделювання для пошуку відповідей на запитання про навколишній світ;
розвивати уявлення молодших школярів про об’єкти та явища природи, встановлювати зв’язки між неживою і живою природою, формувати бережливе ставлення до природи; виробляти навички екологічно доцільної поведінки в довкіллі.

                     

            ТАБЛИЦЯ ДЛЯ СТВОРЕННЯ МЕДІАПРОДУКТУ

Ключові
слова
5 ключових
запитань
5 ключових
ідей
5 запитань
для створення
1. Автор

Хто створив
повідомлення?
Усі медіа
повідомлення
створюються
кимось для
чогось.
Який медіа
продукт я
створю як
автор?
2. Формат
Як медіа
привертає
увагу?
Продукт
створюється
спеціальною
мовою за
певними
правилам
Повідомлення
відовідає
формату медіа:
привертає увагу.
використовує
засоби медіа.
3. Аудиторія
Як різні люди
по різному
можуть
сприймати
однакові
продукти?
Різні люди
можуть по
різному
сприймати
однакові меді
Моє
повідомлення
спрямоване
для певної
групи людей?
4. Зміст

Як вплине
повідомлення
на твоє життя
або інших?
Чию точку зору
воно містить?
Медіа має
значення для
людей та
відображає
чиюсь точку
зору.
Моє
повідомлення
передає важливі
ідеї для мене
та інших?
5. Мета


З якою метою
створено це
повідомлення?
Повідомлення
створюються,
щоб
переконувати,
інформувати
або розважати.
Чи ефективне
повідомлення
для досягнення
моєї мети?




Немає коментарів:

Дописати коментар