10 жовтня 2018 року на базі ТСПОЕ відбувся проблемний семінар для вчителів
1-их класів з теми «Шляхи реалізації нових змістових ліній освітніх галузей
Державного стандарту початкової освіти».
Мета семінару - закріплення знань
педагогів щодо впровадження нових змістових ліній Державного стандарту
початкової освіти; вироблення
практичних навичок технологізації методів викладання у 1 класі з урахуванням особистісно зорієнтованого,
компетентнісного та діяльнісного підходів.
Спочатку
педагоги ознайомилися з механізмом наскрізного впровадження компетентнісного
підходу в контексті Нової української школи. Потім працювали
над пошуком форм і методів роботи під час опрацювання нових змістових ліній:
«Досліджуємо медіа» на уроках української
мови;
«Робота з
даними» на
уроках математики;
«Я
пізнаю природу», на уроках інтегрованого курсу
«Я у природі» «Я досліджую світ».
Брейстормінг «Я
роблю так» залучив усіх учителів до практичної роботи з розробки фрагментів
уроків з використанням вправ і завдань для реалізації змістових ліній.
Наприклад,
УКРАЇНСЬКА МОВА
, «ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА» :
створення
мультиплікаційного героя, використовуючи таблицю для створення медіапродукту;
обговорення
ілюстрацій книг.
МАТЕМАТИКА,
«РОБОТА З ДАНИМИ»:
-
використовуючи дані, дати відповіді на
запитання;
-
«Створення прогнозів»;
-
складання діаграм «Дні народження учнів
класу»,
«Популярна
іграшка в класі»,
«Найулюбленіший фрукт»
І т.д.
Заняття
завершилось виробленням рекомендацій щодо реалізації
змістових ліній.
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо реалізації змістових ліній
-
«Досліджуємо медіа» на уроках
української мови:
ознайомлювати
школярів з основами медіаграмотності;
формувати в учнів умінь аналізувати, інтерпретувати,
критично оцінювати інформацію в медіа текстах (світлини, комікси, дитячі
журнали, фільм, мультфільм, реклама, фотографія тощо) та використовувати її;
створювати прості медіапродукти.
Змістова лінія «Досліджуємо медіа» пропонує інструмент
для активного критичного освоєння комунікативного медіасередовища.
-
«Робота з даними» на уроках
математики:
ознайомлювати учнів на практичному рівні з найпростішими
способами виділення і впорядкування даних за певною ознакою;
формувати початкові вміння для опрацювання даних
(визначення, впорядкування, аналіз та фіксація), поданих в умові задачі чи
зібраних за допомогою опитувальника тощо).
-
«Людина» , «Людина і природа» (За Савченко
О.);
-
«Я пізнаю
природу», «Я у природі» (За Шияном Р.)
на уроках «Я досліджую світ»:
формувати дослідницькі уміння школярів через підтримку
допитливості та інтересу до спостережень, експериментів та моделювання для
пошуку відповідей на запитання про навколишній світ;
розвивати уявлення молодших школярів про об’єкти та явища
природи, встановлювати зв’язки між неживою і живою природою, формувати
бережливе ставлення до природи; виробляти навички екологічно доцільної
поведінки в довкіллі.
Ключові
слова
|
5 ключових
запитань
|
5 ключових
ідей
|
5 запитань
для
створення
|
1.
Автор
|
Хто створив
повідомлення?
|
Усі медіа
повідомлення
створюються
кимось для
чогось.
|
Який медіа
продукт я
створю як
автор?
|
2.
Формат
|
Як медіа
привертає
увагу?
|
Продукт
створюється
спеціальною
мовою за
певними
правилам
|
Повідомлення
відовідає
формату медіа:
привертає
увагу.
використовує
засоби
медіа.
|
3.
Аудиторія
|
Як різні люди
по різному
можуть
сприймати
однакові
продукти?
|
Різні люди
можуть по
різному
сприймати
однакові
меді
|
Моє
повідомлення
спрямоване
для певної
групи
людей?
|
4.
Зміст
|
Як вплине
повідомлення
на твоє життя
або інших?
Чию точку зору
воно
містить?
|
Медіа має
значення для
людей та
відображає
чиюсь точку
зору.
|
Моє
повідомлення
передає
важливі
ідеї для мене
та
інших?
|
5.
Мета
|
З якою метою
створено це
повідомлення?
|
Повідомлення
створюються,
щоб
переконувати,
інформувати
або
розважати.
|
Чи ефективне
повідомлення
для досягнення
моєї
мети?
|
Немає коментарів:
Дописати коментар