вівторок, 23 квітня 2019 р.

КОМПЕТЕНТНІСНО ЗОРІЄНТОВАНІ ЗАВДАННЯ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ: КОНСТРУЮВАННЯ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ

18.04.2019 року на базі ТЗОШ № 14 учителі початкових класів плідно працювали над конструюванням компетентнісно зорієнтованих завдань в рамках освітнього трасфер-містечка інноваційних можливостей #02Tmistechko – 2019. Мета діяльності workshop, у формі якого проводилось заняття : напрацювання умінь планувати, конструювати компетентнісно зорієнтовані завдання  для  формування ключових  і предметних компетентностей, впровадження компетентнісного підходу до навчання молодших школярів. 
Під час розробки КЗЗ, педагоги переконались у тому,  що такі завдання будуть забезпечувати учня не предметними знаннями, а формувати цілісне уявлення про світ, де важливо вміти застосовувати ті чи інші знання в житті, навчати дитину здобувати їх і, в першу чергу, мотивувати на отримання нових знань.
БУЛО ЦІКАВО, ТВОРЧО, ІННОВАЦІЙНО!














ПАМ'ЯТКА ВЧИТЕЛЮ
ЩОДО КОНСТРУЮВАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНО ЗОРІЄНТОВАНИХ ЗАДАЧ
Вимоги до структури завдань:
•    Чітко  формулювати проблеми.
•    Вказувати на форми і види діяльності з вирішення проблеми.
•    Здійснювати посилання  на джерела інформації.
•     Бланк для виконання завдання (якщо воно передбачає структуровану відповідь).
•    Вказувати на конкретний продукт діяльності.
Вимоги до змісту завдань:
•         Інтеграція, складність джерел (використання не менше 2-3- джерел, різна форма джерел: текст, таблиці, малюнки, фото, цитати і т. і.).
         Різний характер взаємовідношень джерел інформації, наданий формулюванням задачі (співпадання інформації, що міститься в одному джерелі, з інформацією, яка міститься в другому джерелі; взаємозв’язок одної інформації з іншою, протиріччя, протиставлення одної інформації іншою).
        СТИМУЛ мотивує учня на виконання завдання, (включає в себе опис ситуації або інші умови задачі, які грають роль джерела інформації)
Стимул в компетентністно зорієнтованому завданні виконує декілька функцій:
         мотивує  учня  на виконання  завдання;
         моделює практичну, життєву  ситуацію;
         при необхідності може нести функцію джерела інформації.
Стимул повинен:
          бути коротким;
         НЕ відволікати учня від  виконання завдання.
ЗАДАЧНЕ ФОРМУЛЮВАННЯ
розуміється однозначно, чітко співвідноситься з модельною відповіддю, відповідає віку учня, цікаве для нього. НЕ можна перевіряти те, чого не вимагали в задачному формулюванні. Ми зобов’язані перевіряти те, про що просили в задачному формулюванні.
ДЖЕРЕЛО ІНФОРМАЦІЇ містить інформацію, необхідну для успішної діяльності учня по виконанню завдання (цікава, відповідає віковим особливостям учнів). На одному джерелі (наборі джерел) може будуватися декілька завдань. Учень не повинен бути знайомим з джерелом для виконання завдання.
Бланк задає структуру представлення учнями результату власної діяльності.

 ІНСТРУМЕНТ ПЕРЕВІРКИ визначає кількісь балів за кожен етап дільності і загальний підсумок в залежності від складності навчального матеріалу, додаткових видів діяльності.


Немає коментарів:

Дописати коментар