неділя, 30 квітня 2023 р.

МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ

 

В Україні розпочали підготовку до чергового етапу моніторингу якості освіти початкової школи, проведення якого має відбутися навесні 2024 року.

Метою дослідження якості початкової освіти є моніторинг змін, що відбуваються в результаті запровадження нового Державного стандарту початкової освіти та нових підходів до навчання.

Згідно з програмою проведення зовнішнього моніторингу якості освіти, предметом дослідження навесні 2024 року, окрім читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи, буде природничо-наукова компетентність.

Очікується, що завдяки розширенню переліку досліджуваних компетентностей з’явиться змога отримати більше об’єктивних даних про якість освіти молодших школярів.

Планується, що восени 2023 року буде проведено пілотування оцінювання природничо-наукової компетентності молодших школярів з метою перевірки валідності та надійності інструментів дослідження.

 Нагадаємо, що з 2018 року Український центр оцінювання якості освіти проводить довготривалий загальнодержавний зовнішній моніторинг якості початкової освіти (ЗЗМЯПО), участь у якому бере учнівство 4-х класів та вчительство, яке навчало цих дітей. До цього часу було проведено два цикли моніторингу – у 2018 та 2021 році. У межах перших циклів метою було оцінити рівень сформовані у випускників і випускниць початкової школи двох ключових компетентностей – читацької та математичної, а також виявити чинники, які впливають на рівень сформованості згаданих компетентностей. Важливо відзначити, що саме результати ЗЗМЯПО 2018 та 2021 років на сьогодні є єдиним в Україні джерелом достовірної інформації як про якість початкової освіти, так, зокрема, і про освітні втрати молодших школярів, що були спричинені пандемією COVID-19. Більш докладно ознайомитися з результатами першого та другого циклів ЗЗМЯПО можна на сайті Українського центру оцінювання якості освіти.

Немає коментарів:

Дописати коментар