При формуванні контрольно-оцінювальної діяльності молодшого школяра у процесі становлення навчальної діяльності важливо, щоб зовнішні мотиви (які спонукає оцінка), переросли у внутрішні: «навчаюсь, тому що мені цікаво пізнати щось нове», «тому що подобається процес навчання». Розвиток внутрішніх мотивів пов’язаний з формуванням навчальних дій контролю та оцінки, які є складовими навчальної діяльності, основою яких є самоконтроль і самооцінювання – система дій, за допомогою яких учень перевіряє власну діяльність.
Розвиток самоконтролю молодших школярів — одна із найважливіших передумов їхньої самостійної діяльності. Без самоконтролю дитині складно буде виконати те чи те завдання без допомоги дорослого. Аби сформувати навички самоконтролю в молодших школярів, педагогічні зусилля доречно рівномірно спрямувати на: навчання дітей дій самоконтролю, формування в них відповідних умінь та навички навичок; формування в дітей потреби, бажання контролювати процес своєї діяльності.
Самооцінювання може здійснюватися на різних етапах навчальної діяльності - як на етапі планування виконання навчального завдання (вироблення критеріїв оцінювання), так і позавершенню його виконання (оцінювання учнем власної роботи за виробленими критеріями). Важливим у цьому є оцінювання вчителем за тими ж критеріями, порівнянні оцінки вчителя і учня та з'ясування розбіжностей.
Самооцінюванню учні мають учитися для того, щоб бачити
мету навчання й досягати успіху. Для самостійного оцінювання можна
використовувати різні форми карт, таблиці самооцінки тощо.
Розгляд даних питань відбувся 29 січня 2025 року під час онлайн-заходу для вчителів початкових класів. За результатами практикуму учасникам запропоновані для використання в роботі матеріали з досвіду роботи педагогів.
НА ДОПОМОГУ ВЧИТЕЛЮ:
Немає коментарів:
Дописати коментар