середу, 17 лютого 2016 р.

Всеукраїнський науково-педагогічний проект "Інтелект України": практика реалізації у початковій школі

     
17 лютого 2016 р. в Тернопільській спеціалізованій загальноосвітній школі І ступеня повного дня з поглибленим вивченням іноземних мов (директор Поліщук К.М.) відбувся презентаційний семінар для учителів 1-их класів загальноосвітніх закладів «Реалізація Всеукраїнського науково-практичного проекту «Інтелект України» - створення освітнього середовища для розвитку здібної та обдарованої особистості».
Мета семінару - ознайомити педагогів з досвідом запровадження та реалізації науково-педагогічного проекту «Інтелект України» , системою навчання та виховання здібних і обдарованих дітей у Всеукраїнському науково-педагогічному проекті «Інтелект України».


          З теоретичними основами науково-педагогічного проекту «Інтелект України» учасників семінару ознайомила Н.Гордіюк, методист ТКМЦ.


      Заступник директора школи Смілянська Т.М. презентувала мотиваційні аспекти впровадження науково-педагогічного проекту «Інтелект України» у роботу початкової школи.


    Учасники семінару здійснили візит у творчу лабораторію вчителя початкових класів Перчик Любов Орестівни, яка у цьому навчальному році розпочала роботу в проектному класі. Побували на уроці читання («Алфавіт. Звуки з, з’. Букви З, з. Г.-Х. Андерсен «Дикі лебеді») , побачили «живих дітей», оцінили їхній рівень знань. Л.Перчик окреслила переваги та особливості навчання дітей, секрети опанування учнями пропедевтичного навчального матеріалу, здоров’язберігаючий супровід проекту.









      На завершення семінару М.Николин, кандидат педагогічних наук (ТКМЦ) здійснив науково-методичний коментар, провів аналіз навчальних програм, за якими працюють учителі проектних класів.


    Побачене не залишило присутніх байдужими. Навчання має позитивне емоційне забарвлення, де створено ситуацію успіху і відбувається природнім шляхом, коли в процесі навчання задіяні всі органи чуття дитини. Важливим є те, що вчителю дано не просто методичні рекомендації, а науково розроблений весь необхідний інструментарій для роботи, навчальний матеріал структуровано, завдання систематизовані. До кожного уроку розроблено чітку мотивацію навчальної діяльності, а навчальний матеріал дібрано так, що він має прикладне значення ( в процесі навчання дитина відразу знає, де можна застосувати отримані знання ). У системі розроблено чіткий контроль знань в кінці кожного уроку, розроблені вправи для розвитку логічного мислення, зорової пам’яті, уваги, короткотривалої та довготривалої пам’яті тощо. По суті навчання відбувається за гаслом :
Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу й чую, я трохи пам'ятаю.
Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю я набуваю знань і навичок.
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.
У межах проекту учні початкової школи навчаються за спеціально розробленими навчальним планом і навчальними програмами, які дозволяють:
Розвинути математичні здібності дітей, створити передумови для успішного засвоєння шкільного курсу математики, успішної участі в олімпіадах з математики.
Сформувати навички раціонального читання, створивши передумови для успішного засвоєння предметів гуманітарного циклу.
Вільно спілкуватися іноземними мовами.
Сформувати первинні уявлення про фізичні, хімічні, біологічні об’єкти, створивши передумови для якнайкращого засвоєння хімії, біології, фізики, успішної участі в олімпіадах з цих навчальних предметів (навчальні предмети «Я і Україна», «Еврика»).
Сформувати компетентність «Умій вчитися», розвинути пізнавальні процеси дітей, створивши передумови для успішного навчання дитини (предмет «Навчаймося разом»).