вівторок, 15 серпня 2017 р.

ЗВІТ ПРО МЕТОДИЧНУ РОБОТУ ЗА 2016-2017 н.р. І ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ НА 2017-2018 н.р.



Найбільшим, найголовнішим  підсумком роботи є результат Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017». Тетяна Вікторівна Копка, учитель ТСШ № 3,  гідно представила Тернопільщину у заключному турі, увійшовши в п’ятірку найкращих вчителів початкових класів України. Вітаємо!!!
 Структура методичної роботи з учителями школи І ступеня у 2016-2017 навчальному році підпорядкована реалізації проблеми «Зростання професійної компетентності педагогів через систему методичної роботи та активізацію творчого потенціалу вчителя».
 У зв’язку із оновленням програм початкової школи, кардинально змінені цілі у навчанні молодших школярів. Тому на засіданні серпневого методичного об'єднання розглядалися питання науково-методичного забезпечення оновлених розвантажувальних  програм початкової школи, особливі вимоги до особистості  й професійної компетентності вчителя, завдання методичної роботи із вчителями. 
Головні пріоритети у методичній роботі: допомога вчителеві швидко адаптуватися до змін в освітньому процесі,  науково-методичний супровід освоєння ефективних форм, методів, технологій освіти, активізація інноваційного потенціалу педагогічних колективів.
          У зв’язку з цим  розроблена і представлена на засіданні методичного об'єднання модель модернізації роботи методичного об’єднання  як ефективної форми підвищення професійної компетентності вчителів, а також визначені основні напрями в роботі на рівні сучасного вчителя   і на рівні сучасного учня.


Перед початком навчання,  18.08.2016 р.,  міністр освіти і науки України Л.Гриневич презентувала проект Концепції «Нової української школи», до обговорення якої ми теж долучалися і протягом н.р. робили перші кроки назустріч новій школі.
Відповідно до рекомендацій МОН України для вчителів, які у 2018-2019 н.р. працюватимуть у 1-их класах за новим Держстандартом,  функціонувала Творча майстерня  «Формування інноваційного навчально-виховного середовища молодшого школяра» (кер.Кордуба Н.Я., ТСЗШ ОЕ).
Під час роботи майстерні, а також інших форм методичної роботи    основною темою було запровадження методик компетентнісного навчання, а саме:
Методичний практикум вчителя 1 класу «Забезпечення особистісно-компетентнісного підходу до навчання» (кер.Роговська Л.І., ТЗОШ № 16) - особистісно-орієнтоване навчання першокласників, технологія створення ситуації успіху; реалізація діяльнісного методу навчання.
Стажувальний майданчик молодого вчителя «Становлення професійної компетентності педагога» (кер.Швидка О.П., ТКГ) – інтегроване і проектне навчання;
Школа педагогічного досвіду «Створення умов для оптимального розвитку потенційно обдарованих дітей» (кер.Копка Т.В., ТСШ № 3) - технологія критичного мислення; ТРВЗ.
Майстер-клас «Методика викладання курсу «Інформатика» (кер. Семчук А.Я., ТЗОШ № 4) - використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання.
     16 березня 2017 року на базі ТЗОШ № 4 відбулася творча зустріч вчителів початкових класів з автором, модератором оновленої програми з природознавства для учнів 1-4 класів, головним редактором і автором багатьох статей Всеукраїнського природничого науково-популярного журналу для дітей "Колосок", доцентом кафедри природничо-математичної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Д.Бідою. Під час зустрічі оговорювалися питання реалізації компетентнісного підходу на уроках природознавства. Адже нові освітні стандарти будуть грунтуватися на "Рекомендаціях Європейського Парламенту та ради Європи щодо формування ключових компетентностей ціложиттєвої освіти" (18.12.2006).  Дарія Дмитрівна запропонувала учителям  ряд корисних порад та рекомендацій для конкретної практичної діяльності.


Про роботу методичного активу.
Постійний семінар голів шкільних м/о (кер. Гордіюк Н.М., ТКМЦ) працював над проблемою «Методичне забезпечення ефективної роботи вчителя в умовах переходу до компетентнісної освіти» (кер. Гордіюк Н.М., ТКМЦ). На базі ТЗОШ № 24 відбувся семінар-презентація «Реалізація науково-педагогічного проекту «Інтелект України». Педагоги ознайомилися із  використанням методів і завдань проблемного характеру,  альтернативних інтерпретацій навчальної інформації, що сприяють формуванню в учнів творчого підходу у наввчально-виховному процесі. До впровадження проекту у цьому році долучилися ТЗОШ № 4,5,28, ОЕ; у 2017-2018 н.р. – ТЗОШ № 13,14,18, ТНВК№ 2. Цього року вирішили із лабораторією обдарованої дитини ТКМЦ із учнів других класів ТЗОШ № 24 і ТСП ІМ, які опановують його програму, сформувати  команду на альтернативну олімпіаду з учнями 4-их класів у формі гри «Брейн-ринг» («Перчики» і «Бувалі»). В підсумку рахунок 5,5:5 на користь учнів 4-их класів, які в такий же спосіб розіграли чемпіонське звання. Третьою «надією Тернополя»  став вихованець навчально-виховного комплексу "Школа-ліцей № 6 ім. Н. Яремчука" Владислав Козар (вчитель Буртник Т.І.).
Цікавий, змістовний, практичний  семінар-квест  для керівників м/о проведено у ТЗОШ № 19, на якому педагоги освоювали  технологію педагогічної підтримки у виховній практиці вчителя початкових класів.

Протягом 2016-2017 н.р. учителі початкових класів брали участь у серії вебінарів он-лайн проекту  видавництва «Ранок» «Інтерактивна школа творчого вчителя»  (Гордіюк Н.М.,ТКМЦ; Назар О.П., ТЗОШ № 24; Швидка О.П., ТКГ; Кордуба Н.Я., Палига О.В., Джус М.В., ТСПОЕ);
 Мінародній виставці «Сучасні заклади освіти 2017» (Кріль О.П., ТСШ №3; Онищук Т.П., ТНВК ШМЛ № 15);
Всеукраїнському  науково-практичному семінарі «Початкова школа як складова єдиного ІКТ-насиченого освітнього простору» м.Київ, ТОВ «Розумники», 31.03.2017 (Котик Н.В., ТЗОШ № 23; Назар О.П., ТЗОШ № 24);
 обласному конкурсі на кращий конспект уроку на патріотичну тематику (Бенцал Н.М., ТСШ № 3, Кравчук О.В., ТСШ № 29 – диплом ІІ ступеня; Кліпс Н.В., ТСШ № 29 – диплом ІІІ ступеня);
обласних семінарах, тренінгах, майстер-класах;
публікували конспекти уроків у різних інтернет-виданнях.

Робота з обдарованими дітьми.
Спільно з лабораторією обдарованої дитини проведено третю альтернативну олімпіаду серед учнів 4-их класів ЗНЗ і двох других класів ТЗОШ № 24 і ТСПІМ, які навчаються за програмою «Інтелект України». Третьою «надією Тернополя»  став вихованець навчально-виховного комплексу "Школа-ліцей № 6 ім. Н. Яремчука" Владислав Козар (вчитель Буртник Т.І.).
Учні ТСШ №3 Пришляківська Віталіна (вч. Криса Т,М.) ,  ТСПОЕ Жаровська Юлія (вч. Кордуба Н.Я.) – переможці обласного і учасники заключного етапу ХVІІ Міжнародного конкурсу з української мови ім.П.Яцика.
Вихованці 2-Б класу ТКГ  Юрчак Вікторія, Ногас Віктор (вч. Лучишин С.М.), 3-А класу ТСПОЕ Дзюбинська Валерія (вч. Кордуба Н.Я.), 1-Б  класу ТЗОШ № 4 Яцун Анастасія (вч. Голда А.А.), 2 -В класу ТЗОШ № 4 Прокопик Маряна (вч. Лазорко С.В.) увійшли в трійку переможців у номінації «Декламація»  ІІ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості "Змагаймось за нове життя!" (Диплом ІІ ступеня).
У 31  Міжнародному  чемпіонаті  з розв’язування логічних задач  (м.Вінниця) фіналіст  - учениця 4-Б класу ТЗОШ № 4 Фешак Єлизавета (вч. Счастна Н.А.), суперфіналіст – учениця 4-А класу ТЗОШ № 4 Карпенко Вікторія (вч. Крат Н.С.).
У Всеукраїнському  літературному  конкурсі «Перодактель» (номінація «Перші спроби пера») учень 4-Б класу ТЗОШ № 16 Цяпа Остап (вч. Роговська Л.І.) завоював ІІ почесне місце.
Матеріали усіх форм роботи висвітлені на особистому блозі (теоретичні матеріали, рекомендації, розробки).

У зв’язку з реформуванням середньої освіти,  у 2017-2018 н.р.  важливо активізувати науково-методичну роботу  з педагогічними  кадрами на всіх рівнях та їх самоосвітню роботу щодо  переосмислення своєї ролі при здійсненні навчально-виховного процесу у Новій українській школі. Методична проблема, над якою працюватимуть учителі початкових класів,  - «РОЗВИТОК     ПРОФЕСІЙНОЇ    КОМПЕТЕНТНОСТІ  ТА  ПЕДАГОГІЧНОЇ    МАЙСТЕРНОСТІ   ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ   ЯК  ОСНОВА   МОДЕЛЮВАННЯ    ІННОВАЦІЙНОГО    ОСВІТНЬОГО    ПРОСТОРУ».


Інтерактивна школа сучасного вчителя  «Формування інноваційного навчально-виховного середовища молодшого школяра» -  сучасна альтернативна форма підвищення науково-методичного рівня вчителя початкових класів.
Мета – створення умов для професійного зростання; підвищення професійної майстерності і кваліфікації педагогів;впровадження нових технологій навчання і виховання;посилення практичної спрямованості освіти на засадах особистісно зорієнтованого, діяльнісного та компетентнісного підходів;
передача професійного досвіду, унікальних авторських розробок у сфері творчої і педагогічної діяльності.

   Фокус-групи  (focus group discussion)  «Забезпечення особистісно-компетентнісного  підходу до навчання» являє собою один  із різновидів групових дискусій (бесід) з однорідними групами працівників, здібності та інтелект яких сконцентровані (сфокусовані) на певній темі. Застосування фокус-групи дає можливість вирішувати типові завдання (групи учителів 1,2,3,4 класів,  учителів інформатики, української мови). Презентуючи концепцію «Нова українська школа», міністр оголосила важливим пріоритетом діяльності МОН оновлення змісту освіти та введення особистісно-компетентнісного підходу в середній школі. Одним із базових компонентів формули нової української школи визначено орієнтацію на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм. І оскільки сьогодні в освіті відбувається знаннєва криза української школи, ми маємо сформувати в дітей ключові компетентності, які визначають здатність особи успішно розв’язувати життєві проблеми. Важливими для досягнення компетентностей є навички і вміння: критичне мислення; творчість; ініціативність; вміння розв’язувати проблеми; оцінка ризику; вміння приймати рішення; вміння конструктивно керувати емоціями; вміння співпрацювати в команді.
Сьогодні виникає потреба готовності вчителя до використання нововведень у навчальний процес. Продовжить свою роботу Майстерня освітніх інновацій «Підвищення ефективності НВП шляхом упровадження нових форм та методів навчання»-  яка виконує роль лабораторії, де напрацьовуються й апробуються педагогічні ідеї, новітні технології, нові підходи до викладання, авторські програми, методичні посібники, систематизується та узагальнюється передовий педагогічний досвід, наукові досягнення, розробляються технології їх впровадження. Основним має бути запровадження методик компетентнісного навчання.
Мета майстерні - організація безперервного процесу розвитку професійної компетентності учителів, активізація педагогічної ініціативи, надання можливості педагогу реалізувати власні творчі здібності.

З метою усунення суперечок між  запитами школи і програмними можливостями ДНЗ,  удосконалення  форм організації і методів навчання, спрямування освітньо-виховного процесу на становлення особистості дитини працюватиме інтегрована форма робота  - ПРОЛЕМНЕ КОЛО фахівців дошкільної і початкової освіти.

          КОНСУЛЬТПУНКТ «Особистісно-професійний розвиток педагога».
Перебудові педагога сприятимуть : не тільки групові,  колективні форми методичної діяльності, але й індивідуальна робота, кропітка самоосвіта.

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ НА 2017-2018 н.р.:
·       Організація  роботи з питань запровадження Концепції «НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА»;
·       реалізація основних завдань, визначених  Концепцією національно-патріотичного виховання дітей та молоді;
·       реалізація вимог Державного стандарту початкової освіти з метою побудови навчального процесу на якісно новому рівні на основі компетентнісного підходу до навчання учнів;
·       зосередження уваги на практичній спрямованості уроків, впровадженні інтегрованого  навчання;
·       методичне забезпечення ефективної роботи вчителя;
·       широке використання  інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі та управлінській діяльності;
·       підготовка педагогів міста до запровадження нового Державного стандарту початкової освіти;
·       запровадження гнучкої системи організації навчального процесу, що відповідає сучасним тенденціям розвитку освітньої галузі та науково обґрунтованим моделям роботи з обдарованими учнями;
·       створення можливостей для особистісного та професійного зростання педагогічних працівників у процесі;
·       популяризація здорового способу життя і створення умов для фізичного  й психоемоційного розвитку молодших школярів;
·       підвищення рівня загальної культури вчителів.

Немає коментарів:

Дописати коментар