Дуже часто учні пасивно
сидять на уроках, слухаючи учителів, механічно записують, а потім бездумно
відповідають на запитання, репродукуючи все те, що їм "надиктував"
учитель. Вони розглядають знання, як щось застигле, що треба просто вкласти в голову.
Такі учні не будуть мислити критично, поки учитель не створить творчої атмосфери, яка
сприятиме активному залученню учнів до процесу навчання.
За допомогою методичних систем DAILY 5 (читання та письмо), DAILY 4 (природознавство), DAILY 3
(математика) вчитель може залучити всіх учнів класу до активного
набуття знань, до творчої діяльності, де всі учні стають учителями, а клас -
діяльною громадою тих, хто вчиться.
31 жовтня 2017 року учителі початкових класів мали можливість ознайомитися
з основними положеннями цих універсальних методик навчання на експрес-курсах Майстерні освітніх інновацій «Підвищення
ефективності освітнього процесу шляхом упровадження нових форм та методів
роботи» (керівник Копка Т.В., ТСШ №
3).
У центрі уваги роботи Майстерні
стояло питання щодо реалізації наскрізних вмінь молодшого школяра засобами технології
«Читання та письмо для розвитку критичного мислення». Під час
практичного опрацювання системи DAILY
5 педагоги переконались, що
технологія розроблена таким чином, щоб навчати учнів виробляти витривалість та
самостійність у кожному з її компонентів. Вправи системи є надзвичайно
різноманітними, що збільшує мотивацію та інтелектуальну зайнятість учнів.
На кожному етапі учителі використовували різні методи і прийоми розвитку
критичного мислення:
-
читання
з маркуванням, читання в парах (робота з текстом);
- дерево передбачень, кластер, діаграма Венна (наочні методи); -
постановка
запитань;
- - метод
ПРЕС (навчальна дискусія);
По закінченні учасники обмінялися враженнями, думками щодо використання системи DAILY 5,
розвитку вмінь критично мислити,
оволодіння інноваційними напрямками в освіті, висловили слова вдячності керівнику Майстерні
освітніх інновацій Копці Т.В., заступнику директора з НВР Пільгун С.В.,
директору ТСШ № 3 Будій Н.Д. за допомогу в організації та проведенні заходу.
РЕКОМЕНДАЦІЇ
1.Виділити
час і забезпечити можливості для застосування критичного мислення.
2. Дозволити
учням вільно розмірковувати .
3.Скеровувати самостійну пізнавальну діяльність дітей та
стимулювати
пізнавальну активність.
4.Не передавати учням власне розуміння певної інформації, а надавати допомогу у розширенні та реструктуризації вже набутих знань під впливом одержаної нової інформації.
5.Стимулювати школярів брати активну участь у пошуках відповідей на власні запитання.
6. Приймати
різноманітні ідеї та думки.
7. Сприяти
активному залученню учнів до процесу навчання.
8.Забезпечити
для учнів безризикове середовище, вільне від насмішок.
9. Висловити
віру у здатність кожного учня породжувати критичні судження.
Немає коментарів:
Дописати коментар