вівторок, 7 листопада 2017 р.

РЕАЛІЗАЦІЯ НАСКРІЗНИХ УМІНЬ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА: ТЕХНОЛОГІЯ "ЧИТАННЯ ТА ПИСЬМО ДЛЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ"

Дуже часто учні пасивно сидять на уроках, слухаючи учителів, механічно записують, а потім бездумно відповідають на запитання, репродукуючи все те, що їм "надиктував" учитель. Вони розглядають знання, як щось застигле, що треба просто вкласти в голову. Такі учні не будуть мислити критично, поки учитель не створить творчої атмосфери, яка сприятиме активному залученню учнів до процесу навчання.
За допомогою методичних систем DAILY 5 (читання та письмо),  DAILY 4 (природознавство)DAILY 3 (математика) вчитель може залучити всіх учнів класу до активного набуття знань, до творчої діяльності, де всі учні стають учителями, а клас - діяльною громадою тих, хто вчиться.
31 жовтня 2017 року учителі початкових класів мали можливість ознайомитися з основними положеннями цих універсальних методик навчання на експрес-курсах Майстерні освітніх інновацій «Підвищення ефективності освітнього процесу шляхом упровадження нових форм та методів роботи» (керівник Копка Т.В., ТСШ № 3).

У центрі уваги  роботи Майстерні стояло питання щодо реалізації наскрізних вмінь молодшого школяра засобами технології «Читання та письмо для розвитку критичного мислення». Під час практичного опрацювання системи DAILY 5 педагоги переконались, що технологія розроблена таким чином, щоб навчати учнів виробляти витривалість та самостійність у кожному з її компонентів. Вправи системи є надзвичайно різноманітними, що збільшує мотивацію та інтелектуальну зайнятість учнів.

На кожному етапі учителі використовували різні методи і прийоми розвитку критичного мислення:
-         читання з маркуванням, читання в парах (робота з текстом);
-  дерево передбачень, кластер, діаграма Венна (наочні методи);        -         постановка запитань;                       
-         метод ПРЕС (навчальна дискусія);
-        - есе, коло ідей (методи рефлексії).

.         


По закінченні учасники обмінялися враженнями, думками  щодо використання системи DAILY 5,  розвитку вмінь критично мислити, оволодіння інноваційними напрямками в освіті,  висловили слова вдячності керівнику Майстерні освітніх інновацій Копці Т.В., заступнику директора з НВР Пільгун С.В., директору ТСШ № 3 Будій Н.Д. за допомогу в організації та проведенні заходу.








                                        РЕКОМЕНДАЦІЇ
1.Виділити час і забезпечити можливості для застосування критичного мислення.
2. Дозволити учням вільно розмірковувати .
    3.Скеровувати самостійну пізнавальну діяльність дітей та      
        стимулювати пізнавальну активність.
    4.Не передавати учням власне розуміння певної інформації, а           надавати допомогу у розширенні та реструктуризації вже набутих      знань під впливом одержаної нової інформації.
   5.Стимулювати школярів брати активну участь у пошуках          відповідей  на власні запитання.
     6.    Приймати різноманітні ідеї та думки.
     7.    Сприяти активному залученню учнів до процесу навчання.
  8.Забезпечити для учнів безризикове середовище, вільне від насмішок.
    9. Висловити віру у здатність кожного учня породжувати критичні судження.
   



Немає коментарів:

Дописати коментар