Особливого значення в реформуванні освіти набуває гуманізація освітнього процесу. Гуманна педагогіка – це
та, яка може наблизити дитину до пізнання самих себе. Обов’язок педагога дати дитині
радість пізнання. Учитель –
творець, який дозволяє дитині відкрити самого себе.
Дитинство – це ніби «кошик допомоги», з якого ми
черпаємо знання і вміння протягом усього життя. Як наповнити цей кошик,
не пошкодивши жодної грані тендітної дитячої душі? Як привити паростки любові,
мудрості, людяності?
В атмосфері світла, добра, щирості 30 жовтня 2019 р. на базі ТНВК ШПЛ № 2 відбувся методичний захід вихователів ГПД , мета якого – напрацювання моделі дієвого сучасного виховання молодших
школярів на засадах гуманної педагогіки.
Обов’язкова умова cемінару-супутника – інтерактивна участь у ньому усіх присутніх.
Після «листопада
побажань» один одному усі присутні долучилися до складання пазлів – складання уривка
із відомого твору американського письменника Дж.Д. Селінджера «Ловець у житі»,
присвяченого вихованню особистості.
Працюючи в групах, педагоги склали і
записали у карту «Сім заповідей вихователя ГПД»; розв’язували проблемні ситуації із
шкільного життя.
У ході семінару учасники з’ясували,
на яких ціннісних орієнтирах ґрунтується
реалізація мети початкової освіти (Держстандарт початкової освіти), осмислили сучасні
виклики виховання та його головні засади, визначили чіткі пріоритети у
вихованні особистості дитини із сформованими компетентностями (Програма «Нова
українська школа» у поступі до цінностей).
Завершився захід відеопрезентацією
практичного досвіду вихователів ГПД ТНВК ШПЛ №2, спрямованого на впровадження в практику роботи
ідей особистісно орієнтованого, компетентнісного та гуманного підходів до освітнього процесу.
Проведений семінар, на думку всіх
його учасників (вправа «Дерево успіху»), сприятиме підвищенню компетентності
педагогів у розвитку вербальних і
невербальних способів спілкування, осмисленню взаємодії з учнями та їх батьками
з позицій партнерства та гуманізму.
РЕКОМЕНДАЦІЇ
гуманно зорієнтованому педагогу
Любіть дітей.
Будьте відкриті, доступні для кожної дитини.
Будьте відкриті, доступні для кожної дитини.
Надайте кожній дитині можливість
ділитися своїми думками, почуттями.
Будьте відверті у своїх поглядах.
Демонструйте дітям довіру до них.
Не принижуйте дитячої гідності.
Відчувайте внутрішній світ кожної дитини.
Цікавтеся життям дітей.
Надавайте реальну допомогу та забезпечуйте педагогічну підтримку.
Підтримуйте, розвивайте й стимулюйте природний потенціал дитини.
Демонструйте дітям довіру до них.
Не принижуйте дитячої гідності.
Відчувайте внутрішній світ кожної дитини.
Цікавтеся життям дітей.
Надавайте реальну допомогу та забезпечуйте педагогічну підтримку.
Підтримуйте, розвивайте й стимулюйте природний потенціал дитини.
Визнавайте
унікальність і неповторність кожної особистості, не порівнюйте дітей.
Спирайтеся на сильні, позитивні якості особистості дитини.
Робіть акцент на загальнолюдські цінності
(милосердя, доброту, чуйність,
працелюбність та ін. ).
Немає коментарів:
Дописати коментар