четвер, 18 серпня 2016 р.

Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку в початкових класах 2016/2017 н.р.



На виконання Указу Президента України «Про відзначення 25-ї річниці незалежності України» від 3 грудня 2015 року № 675, листа Міністерства освіти і науки України від 20 липня 2016 № 1/9-385 «Про проведення 1 вересня 2016 року Першого уроку» Перший урок у 2016/2017 навчальному році буде  присвячений відзначенню 25-ї річниці незалежності України.

Тема Першого уроку для учнів 1-4 класів: «Це - наше і це – твоє!». Головна мета Першого уроку у школі І ступеня – формування в учнів національної свідомості, любові до рідної землі та свого народу шляхом вивчення історії держави, її національних і культурних традицій, поваги до законів України, забезпечення духовної єдності поколінь, бажання працювати задля ефективного розвитку держави, готовності захищати її.

Завдання Першого уроку:
-        сприяти усвідомленню школярами спільних цінностей української нації: державного суверенітету, незалежності, територіальної цілісності й демократичних засад державного устрою;
-        активізувати пізнавальний інтерес учнів до історико-культурної спадщини країни та державотворчих подій історії України ХХ століття;
-        формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу;
-        ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення української державності, культурними здобутками, національними цінностями та досягненнями України за роки незалежності;        
-        виховувати повагу до державної символіки, історичних надбань, шанобливе ставлення до звичаїв, культурних традицій українців та представників інших національностей, які населяють країну;
-        розвивати готовність служити Батьківщині та стати на захист державних інтересів країни.
Для якісного забезпечення Першого уроку рекомендовано  використовувати державну символіку України – Прапор, Герб, Гімн; ілюстрації та фотознімки відомих куточків України, Європи,  Тернопільської області; ілюстрації краєвидів   -  рідного краю; елементи народної символіки; портрети видатних українців і відомих людей  Тернопільщини; тексти художніх творів; світлини пам’ятних місць рідного краю.



Міністерством освіти і науки України спільно з телеканалом ПЛЮСПЛЮС за підтримки першої леді країни Марини Порошенко започатковано  Всеукраїнський проект «Це – наше і це – твоє!» ( http://plus-plus.tv/dyvys/programy/multserial/ce-nashe-i-ce-tvoye-ochima- ditey-651302.html.).

Метою проекту є сприяння ознайомленню учнів 2-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів з історією рідного краю та усвідомлення її як невід’ємної частини загальної історії України, формування патріотизму та почуття гордості за свою країну.
Мультсеріал «Це - наше і це – твоє» у легкій, яскравій і дотепній формі розповідає юним глядачам про здобутки і досягнення, якими пишається вся країна, і якими вони можуть також пишатися. За його мотивами  створено велику інтерактивну книгу «Це - наше і це - твоє. Моя перша книжка про Україну» ( http://plus-plus.tv/skarbnychka/kniganashetvoe ) та серію шкільних зошитів з коміксами та сюжетами мультсеріалу.  З унікальною 3D книгою можна ознайомитися з геніальними винаходами й відкриттями та цікавими повідомленнями. «Моя перша книжка про Україну» - це велика книга-гра, яка відкриває маленьким читачам чимало вражаючих історій. Цікаві факти і яскраві об'ємні ілюстрації роблять її улюбленою книгою. 
Проектна робота складається з історії про визначну подію, людину або культурну, природну особливість регіону та малюнків, що ілюструють цю історію.
Історія містить розповідь про один об’єкт, який розглядається у різних ракурсах. Цей об’єкт називається на початку оповіді й супроводжується словом «Наш/Наші/Наше». В історії   відображені відповіді на такі питання: що це? як це виглядає/ відбувається/ працює/ використовується? Речення мають бути прості, бажано використовувати порівняння, які допоможуть дитині молодшого шкільного віку уявити, про що йдеться. Наприклад: «Наш літак «Мрія» найбільший у світі. Він завдовжки, як потяг метрополітену. Завширшки – з Олімпійській стадіон. У собі він може перевезти 50 слонів або два кашалоти». Або «Найдовший у світі музичний інструмент – наш. Трембіту придумали для зв’язку у горах, коли телефонів ще не було. А робили її зі смереки, в яку вдарила блискавка», «Українська земля – найродючіша в світі. Бо в нас знаходиться чверть всіх запасів чорнозему планети».
Рекомендуємо підготувати до Першого уроку свої історії про визначні події, видатні постаті, традиції, культурні пам’ятки, природні об’єкти сіл/ міст як невід’ємної частини загальної історії України.   Після того, як історію складено, учні створюють малюнки до неї.  В класі/школі  доцільно організувати виставку малюнків «Це – наше і це – твоє!».
Перший урок має стати поштовхом до подальшої діяльності з об’єднання учнів, педагогів, батьків довкола спільних цінностей – територіальної цілісності держави, згуртованості суспільства, гордості за славетне історичне минуле, бажання зберегти та примножити культурні надбання українського народу. Важливо донести до свідомості учнів те, що усім українцям є ще навколо чого об’єднуватись, є що берегти і захищати, є чим пишатися та за що вболівати. При цьому найвищими непорушними цінностями є державний суверенітет, незалежність, територіальна цілісність, демократичні засади державного устрою, права та свободи кожного громадянина.

Ефективному проведенню та реалізації завдань уроку сприятиме створена вчителем урочиста атмосфера, емоційне піднесення, що налаштовує та спонукає учнів до вивчення історії українського державотворення, усвідомлення школярами спільних цінностей української нації, викликає бажання дізнатися більше про життя і творчість видатних українців.

 Інтернет ресурси:


Немає коментарів:

Дописати коментар