четвер, 18 серпня 2016 р.

Конспект Першого уроку на тему "Це - наше і це - твоє!"



Мета: доповнювати і поглиблювати знання учнів про Україну, формувати уявлення про Україну, як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною;
ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення української державності, культурними здобутками, національними цінностями та досягненнями України в роки незалежності;
формувати усвідомлене відчуття приналежності до української громади, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу;
розвивати бажання працювати задля ефективного зростання країни; виховувати повагу до державної символіки, історичних надбань, шанобливе ставлення до звичаїв, культурних традицій українців та представників інших національностей, котрі проживають в Україні.
Обладнання: державна символіка України – Прапор, Герб, Гімн; ілюстрації та фотознімки відомих куточків України, Європи, області; відеоролики телеканалу ПЛЮСПЛЮС «Це – наше і це — твоє»; ілюстрації краєвидів України та рідного краю; карта України, презентація.
Зміст уроку
І. Організація класу
1. Привітання
Учитель.
 Ось перший дзвоник гучно вам лунає, —
Це школа щиро кожному бажає
Навчатись із натхненням, із любов’ю,
І бути всім родиною одною.
2. Вступне слово вчителя
Дорогі діти! Шановні батьки, я рада вас вітати з початком нового навчального року! Хочу побажати дітям захоплюючих подорожей Країною Знань, а вам, батьки, міцного здоров’я, сімейного затишку. Упевнено крокуйте зі своїми дітьми у прекрасну Країну дитинства, разом з ними відкривайте все нове і цікаве. У добру путь!
А зараз розпочнемо наш Перший урок
 2. Психологічний настрій
Гра «Долоньки».
Станьте в коло. Візьміться за руки. Подумайте приємне про свого товариша зліва. Доберіть комплімент товаришу справа. Передайте цей комплімент товаришу справа разом із «сердечком» (не забувайте дякувати).
- Промовимо разом: «Ми одна шкільна родина – ти і я!»
- Поділіться своїми враженнями від літніх канікул. (Діти розповідають як вони провели літо)
3.  Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні на уроці ми поведемо розмову про дорогоцінне, що є у кожної людини. А про що саме, ви дізнаєтесь, прочитавши вірш Павла Тичини:

Х*ч м*л*й, я не*ел*кий,
З*т* д*б*е *н*ю,
Щ* к*ай р*д*ий – Ук*а*н*,
Я ї* к*х*ю.
Хоч малий, я невеликий,
Зате добре знаю,
Що край рідний – Україна,
Я її кохаю.

- Україна… В одному цьому слові для нас бринить чарівна, ніжна, мелодійна музика…
- Як ви думаєте, чому? Що для кожного з вас означає слово «Україна»?

(звучить пісня С. Весни « Мій рідний край»)

4. Повідомлення теми і мети уроку:
Як ви вже здогадались, сьогодні ми вкотре будемо говорити про нашу рідну Україну, яка нещодавно відзначила свій 25 день народження, помандруємо її прекрасними місцями.

 Оця земля, це небо, ці стежини,
Поля безкрайні , річечка в гаю,
Усе - моє, все зветься – Україна,
ЇЇ – всім серцем ніжно я люблю!
         Шумливий ліс, Дніпра зелені  кручі
         Говерла, що знялась за небокрай.
         Ці люди – роботящі і співучі,
         Це все моє – це наш славетний край!
                     Земля, омита кров’ю, буде завше
                     Боротись за святе і за своє.
                     І Схід, і Захід – це все рідне, наше.
                     Усі її багатства – це твоє!
                                                                  А. Ткаченко


5. Основна частина

Для нашої подорожі нам потрібна карта.( у кожної дитини на парті карта України розмальовка Додаток 1.)
Отож,одягаємо наш святковий український одяг. Який він називається?(Вишиванка)
Справді: українська вишиванка унікальна. Давайте подивимось,чому?
(перегляд мультфільму із серії «Це все наше і це – твоє» Вишиванка)

  Влаштовуємося зручніше і вирушаємо в нашу уявну подорож. А подорожувати ми будемо на великому літаку « Мрія», який теж є гордістю українців.

(Перегляд фільму про літак « Мрія»)

Перша зупинка.
Західна Україна. Карпатські гори
- Хто з вас був у горах? Розкажіть, що ви знаєте про них?
- Який музичний інструмент можна почути тільки  у Карпатах? ( Трембіта)
(перегляд фільму Трембіта)

Друга зупинка
- Мандруємо дальше на Південь нашої країни.
- Які міста розташовані у цій частині держави?
- А ще південь славиться нашим Чорним морем та цікавими природними заповідниками.  (перегляд мультфільму про Асканію- Нову та цікавинку про Чорне море)
Третя зупинка
Наш літак летить дальше на схід України. Не можемо ми оминути славетну Запорізьку Січ. (фільм Козацька чайка) Харківщину, (Співаючі тераси,)   Дніпропетровщину та Донбас ( Корисні копалини)
Зупинка четверта.
Північ України.
- Яке  місто знаходиться у цій частині , що є столицею нашої держави? (Київ)
- Знайдіть на карті це місто?
- Чим цікавий Київ?
Саме тут на київських пагорбах утворилася давня держава  Київська Русь, яка пізніше стала Україною.

6. Фізкультхвилинка
Відео-фізкультхвилинка « Україно,ми твоя надія»

7. Заключна частина
Безумовно багата наша Батьківщина. Скільки цікавих місць, корисних ресурсів береже вона в собі. Зараз ми перевіримо, чи добре ви знаєте країну в якій ви живете, чи уважними ви були під час нашої подорожі.
Гра-вікторина « Люби, вивчай свій рідний край
• Як називається наша Батьківщина? (Україна)
• Столиця України. (Київ)
• Як називається найдовший у світі музичний інструмент? (Трембіта)
• Що собою являє малий Державний Герб України? (Тризуб)
• Як називається урочиста пісня, що є державним символом України? (Державний Гімн України)
• Яка найвища гора в Україні? (Говерла)
• Найвідоміші брати- боксери з України? (Брати Віталій та Володимир Кличко)
• Яка грошова одиниця України? (Гривня)
• Який колір прапора України? (Синьо-жовтий)
• Розписані великодні яйця. (Писанки)
• Найбільша річка України. (Дніпро)
• Швидкий український танок. (Гопак)
• Хто з українських письменників узяв собі псевдонім – назву своєї національності? (Леся Українка)
• Кущ – символ рідного краю. (Калина)
• На якій вулиці знаходиться твоя школа?
• Яка річка протікає через твоє місто? (Серет)

- Чудові ваші відповіді. Ви справжні українці.

Робота в групах
А тепер попрацюємо в групах. Складіть прислів’я із «розсипаних» слів та поясніть їх зміст.
1-а група
• калини, України, нема, і, Без, верби. (Без верби і калини нема України.)
• вербиця, здорова, там, срібліє, Де, водиця. (Де срібліє вербиця, там здорова водиця.)

2-а група
• земля, в, жмені, і, Рідна, мила. (Рідна земля і в жмені мила.)
• край, життя, За, рідний, віддай. (За рідний край життя віддай.)

3-я група
• умій, мати, Батьківщина, неї, постояти, за. (Батьківщина – мати, умій за неї постояти.)
• без, як, Батьківщини, людина, без, пісні, соловей. (Людина без Батьківщини — як соловей без пісні.)

4- а група
• край, звичай, Кожний, має, свій. (Кожний край має свій звичай.)
• мила, де, мати, Та, родила, земля. (Та земля мила, де мати родила.)

8. Підсумок

Ось і добігає наша подорож. Літак «Мрія» повертає нас до нашого красивого міста.
Пам’ятайте, діти, ви – майбутнє України. Україна – це ви! То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями прославляйте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України.

Давайте ще раз переконаємось у красі та багатстві нашої Батьківщини.
(урок завершується красивим відео кліпом про Україну)

 ДОДАТОК 1.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ


















                                                                        ДОДАТОК 2  
 Перелік мультфільмів.

"Це - наше і це - твоє"

Проект «Це наше і це твоє» - це яскраві та зрозумілі розповіді  про геніальні винаходи, природні багатства, блискучі ідеї, що прославляють нашу країну на весь світ.

Мультфільми "Це - наше і це - твоє" не лише інформують, а й надихають.




























  О.М. Добровольська
  ТНВК «Школа-ліцей № 6 ім. Н. Яремчука»






4 коментарі: