21 жовтня 2020 року в режимі онлайн відбувся практикум на тему «Блог – як форма презентації роботи вихователя групи продовженого дня» для вихователів груп продовженого дня закладів загальної середньої освіти.
Сьогодні актуальним є
створення персональних блогів кожного педагогічного працівника навчального закладу.
Персональний блог - інструмент зміцнення позитивного іміджу педагога.
Таким чином, у сьогоднішніх умовах самоосвіта педагога засобами веб-технологій, зокрема блогів, виступає як вирішальна умова розвитку професійної компетентності. Професійний блог має потенціальні функції, які дозволяють розвинути й удосконалити вихователю свою професійну компетентність
З особливостями використання персонального освітнього блогу учасників заходу логічно та змістовно ознайомила методист відділу дошкільної та початкової освіти ТОКІППО Іваночко О.В.
https://drive.google.com/file/d/16GrVZolXzbHcA3r67ss0OMKRTNiNEhcH/view
В інтерактивному форматі вихователі ділились особистим досвідом роботи, а також взяли активну участь в обговоренні питань щодо планування та організації роботи групи продовженого дня.
Захід пройшов в атмосфері творчості та доброзичливості.
МАТЕРІАЛИ НА ДОПОМОГУ ВИХОВАТЕЛЮ ГПД
НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ, які регламентують порядок роботи ГПД
· Наказ МОН від 25 червня 2018 року № 677 "Про затвердження Порядку створення груп подовженого дня у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 липня 2018 р. за № 865/32317".
· Лист МОН № 1/9-503 від 18 липня
2013 року
«Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з
питань створення безпечних умов організації навчально-виховного процесу в групі
продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу».
·
Наказ МОН від 20 лютого 2002 року № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних
закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх
шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх
навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні
окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах».
· Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та
організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01), затверджених
постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14 серпня 2001
року № 63.
ДОКУМЕНТАЦІЯ ВИХОВАТЕЛЯ ГПД
·
Наказ по школі "Про організацію
роботи ГПД та зарахування учнів 1-4 класів до групи продовженого дня".
·
Режим роботи груп продовженого дня на
2020/2021 н.р.
·
Режим провітрювання та вологого прибирання.
·
Посадова інструкція вихователя ГПД.
·
Інструкція з охорони праці вихователя ГПД.
·
Журнал ГПД.
·
Щоденний план роботи вихователя ГПД ( під
час дистанційного навчання – Індивідуальний
план роботи вихователя ГПД)
·
Зошит наступності роботи
вчителя-вихователя (журнал взаємозв’язку).
· Графік роботи гуртків, спортивних секцій, організацій.
Режим роботи групи подовженого дня повинен передбачати:
· прогулянки
на відкритому повітрі тривалістю не менш як півтори години для учнів початкових
класів;
· харчування
тривалістю не менш як 30 хвилин;
· виконання
домашніх завдань (за наявності) тривалістю не більше 1 години;
· проведення спортивно-оздоровчих занять тривалістю не менше 1 години;
· фізкультхвилинки та гімнастику для очей через кожні 15 хвилин заняття для учнів початкових класів.
Вихователь працює з учнями відповідно до щоденного плану роботи вихователя, який, як правило, включає: прогулянку, самопідготовку, виховні бесіди, дидактичні та рольові ігри тощо.
Найкращим поєднанням видів діяльності дітей у групах продовженого дня є рухлива активність на повітрі до початку самопідготовки (прогулянки, рухливі і спортивні ігри, суспільно корисна праця на пришкільній ділянці тощо), а по завершенні самопідготовки - участь у заходах емоційно-розвиваючого характеру (робота в гуртках, ігри, підготовка і проведення концертів самодіяльності, вікторин тощо).
План роботи вихователя групи подовженого дня погоджується із заступником керівника закладу загальної середньої освіти із виховної роботи і затверджується керівником закладу.
Головними новаціями порядку є те, що він передбачає кращі умови для дітей та вперше дає можливість відкривати інклюзивні групи.
Інклюзивні та спеціальні групи створюють за заявою
батьків чи інших законних представників дітей.
Наповнюваність спеціальної групи має
бути від 6 до 12 учнів, залежно від нозології.
В інклюзивних групах може бути до 30 дітей, однак кількість
учнів з особливими освітніми потребами там має бути такою:
· 1-3 – з
числа дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного
розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими інтелектуальними порушеннями тощо;
· не більш як
2 – з числа дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, у тому числі
з дислексією, розладами спектра аутизму, іншими складними порушеннями розвитку
або тих, що пересуваються на візках.
Відповідальними за життя та здоров’я учнів під час їх
перебування в групі подовженого дня є керівник закладу загальної середньої
освіти, його заступник, вихователь та інші педагогічні працівники.
Відповідальними за збереження навчального обладнання, що використовується для
організації групи подовженого дня, є вихователь та інші педагогічні працівники.
ПАМ'ЯТКА ВИХОВАТЕЛЕВІ ГПД
1.Прийом дітей:
а) бесіда з учителями:
- перевірка відвідування;
- самопочуття, поведінка, навчання дітей;
- особливості домашнього завдання;
б) корекція планів.
2. Початок роботи:
а) ознайомлення батьків із проблемами дітей;
б) прийом приміщення групи;
в) ознайомлення дітей із планом на день;
г) проведення індивідуальних та групових бесід з дітьми.
3. Організація харчування:
а) організація чергування в їдальні;
б) перевірка чистоти рук, рушників;
в) проведення бесід щодо поведінки в їдальні;
г) контроль за дотриманням правил поведінки в їдальні.
4. Прогулянка:
а) організація провітрювання приміщень під час прогулянки;
б) стеження за одягом дітей;
в) ознайомлення з планом прогулянки;
г) бесіда "Правила поведінки під час прогулянки";
д) організація спостережень за погодою, змінами в природі;
е) організація спортивної години;
є) організація ігор за вибором дітей;
ж) підбиття підсумків прогулянки.
5. Організація та проведення самопідготовки:
а) спостереження за підготовкою робочих місць;
б) дотримання правил проведення самопідготовки;
в) контроль за виконанням домашніх завдань.
6. Завершення роботи групи:
а) стеження за зборами дітей;
б) стеження за прибиранням приміщення.
Немає коментарів:
Дописати коментар