четвер, 16 листопада 2023 р.

ОСНОВНІ ПІДХОДИ ДО РОЗВ"ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

     

15 листопада 2023 року відбулось онлайн-заняття Проблемної групи вчителів 1-4  класів з теми «Основні підходи до розвязування задач на уроках математики». Це задавнена проблема початкової школи – несформоване в учнів загальне уміння розвязувати математичні задачі.

Учителі під час зустрічі проаналізували проведене Державною Науковою Установою  «Інститут модернізації змісту освіти» у співпраці з Інститутом педагогіки НАПН України  дослідження результатів навчання учнів 4-х класів.

Під час аналізу результатів помічено, що на успішність роботи над задачею значною мірою вплинуло вміння аналізувати текст задачі й будувати на основі аналізу допоміжну модель задачі. Майже всі учні, які не розв’язали правильно запропоновану складену сюжетну задачу, що містить знаходження дробу від числа, зупинились під час розв’язування на першій дії – знаходження дробу, й не завершили пошук відповіді на запитання задачі. Можна припустити, що до певної міри спрацювала кліповість мислення сучасних дітей – вони вихопили з тексту символ – дріб, який вирізняється іншим графічним зображенням, а далі чи не вчиталися в умову, чи забули, про що йшлося. 

Проте більш очевидними є вади, пов’язані з недотриманням методики роботи над задачею. Саме цій важливій проблемі приділила увагу у своєму виступі консультант ТКМЦНОІМ Соловей Оксана, методист з математики.

У ході роботи педагоги обговорили можливості компетентнісно орієнтованого навчання для підвищення результатів навчання молодших школярів.


РЕКОМЕНДАЦІЇ


1.     Впроваджувати методику «читання з  розумінням».

2.   Опрацьовувати кожний етап роботи над задачею.

3.   Встановлювати звязки між числовими даними і шуканим.

4.   Формувати уміння критично оцінювати результати розвязання задачі.

5.     Застосовувати різні форми візуалізації.

6. Спонукати учнів до складання плану розвязання задачі

7. Дотримуватися принципу «Краще менше – та краще».

8. Мотивувати школярів знаходити рівзні способи розвязування задач.

9.   Пропонувати школярам складати задачі за схемами, рисунками, моделями, таблицями.

10. Активно впроваджувати в освітній процес компетентнісні задачі.

11.  Використовувати алгоритм-памятку роботи над задачами. 

 

 ПРЕЗЕНТАЦІЯ:

https://docs.google.com/presentation/d/1cd2ddKPQ-ByQtGfPoG-I59hWoZ-MQdGY/edit?usp=sharing&ouid=107155596294026823179&rtpof=true&sd=true 



Немає коментарів:

Дописати коментар