пʼятниця, 24 листопада 2023 р.

МОДЕЛІ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ТРАЄКТОРІЙ У ПЕРЕХІДНИЙ ПЕРІОД ПРОФІЛЬНОЇ ШКОЛИ

 11#T'MISTECHKO ІННОВАЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ

Освіта у XXI столітті — це не однакова для всіх програма, яку завантажують у мозок. Це розкриття природних здібностей, вибір учня і його батьків, а також можливість максимально вигідно підготуватися до наступного навчання професії та конкуренції на ринку праці. Тобто сучасна школа — не для того, щоб усі мали однаковий мінімум знань, а для того, щоб отримати необхідне саме для свого подальшого професіонального шляху. 

 Основним інструментом для цього є індивідуальна освітня траєкторія. Це особистий шлях реалізації потенціалу кожного учня. Віднедавна цю ідею прописано для українських шкіл на законодавчому рівні. Так, у Законі про освіту сказано: «Індивідуальна освітня траєкторія — персональний шлях реалізації особистісного потенціалу здобувача освіти, що формується з урахуванням його здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду, ґрунтується на виборі здобувачем освіти видів, форм і темпу здобуття освіти, суб’єктів освітньої діяльності та запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін і рівня їх складності, методів і засобів навчання».  

 

22-23 листопада 2023 року заступники директорів з навчально-виховної роботи І ст. брали активну участь в  11#TMISTECHKО інноваційних можливостей з теми «Моделі індивідуальних траєкторій учнів у перехідний період до профільної школи».

Відповідно до Концепції «Нова українська школа» освітній процес у навчальному закладі повинен будуватися відповідно до потреб особистості та індивідуальних можливостей дітей, зростання їх самостійності  й творчої активності. Відтак підготовку до життя, вибору профілю навчання треба починати якомога раніше, а не тоді, коли учні дійдуть до профільного 10-го класу.

Ранню допрофілізацію  потрібно проводити і в початковій школі, адже перший ступінь шкільної освіти – важливий етап у розвитку інтелектуальної, емоційної, вольової сфер молодшого школяра, його індивідуальних здібностей, формування позитивної «Я-концепції».

22 листопада 2023 року заступники директорів з навчально-виховної роботи І ст. мали можливість обговорити проблему розвитку емоційного інтелекту дитини  та його складової, емпатії, з п. Оленою Гузар, к.ф.н., керівником центру професійного розвитку та лідерства ТНПУ ім. В. Гнатюка. Оскільки здатність усвідомлювати власні емоції і почуття, а також розуміти, що відчуває інша людина – прямо впливає на досягнення життєвого успіху, що і є метою профільної освіти.                                        


23 листопада 2023 року  заступник директора з навчально-методичної роботи Буського ЗЗСО – Гімназії ім. Є.Петрушевича, науковець, співавтор платформи «Освітній рух «СВІТИ», учитель-практик Марія Ліоненко окреслила вирішення проблеми діджиталізації освітнього процесу початкової школи як крок до успішної профілізації.                            

                    

Обидві зустрічі  пройшли у затишній атмосфері, було багато живого спілкування. Усі присутні відкрили для себе дуже багато нового і цікавого стосовно обговорюваної   проблеми.

Велика вдячність п. Олені Гузар і п. Марії Ліоненко за змістовні, високоякісні, захоплюючі виступи.



 

Немає коментарів:

Дописати коментар